چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
الازهر

حوزه/ روز گذشته شوراهای گفتگوی ادیان اسلام و مسیحیت دو کشور آلمان و سوئیس در جریان سفر به مصر با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کردند و درباره تقویت فرهنگ گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز با وی گفتگو کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه روز گذشته شوراهای گفتگوی ادیان اسلام و مسیحیت دو کشور آلمان و سوئیس در جریان سفر به مصر با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کردند و درباره تقویت فرهنگ گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز با وی گفتگو کردند.

الطیب در این دیدار گفت: گروه ها و شوراهای گفتگو به خاطر قدرت خود در ایجاد ارتباط میان مردم و پل های گفتگو و همزیستی میان مردم و پیروان ادیان و فرهنگ های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردارند و باید توجه داشت که بحران انسانی معاصر راه حلی جز زنده کردن آموزه های ادیان در جان مردم و تقویت فرهنگ گفتگو میان مردم ندارد و این امر نیز نیازمند تلاش خالصانه علما و صلح دوستان است.

وی افزود: سند برادری انسانی که میان پاپ والازهر امضا شد، به گونه ای است که دین و آیین نویسنده آن مشخص نیست و زیرا برای بشریت نوشته شده است علمای دین و فعالان صلح نیز باید با مشکلات جهان و در راس آنها افراط گرایی ونژادپرستی و نفرت مبارزه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha