پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
معدن زرشوران

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: در بازدید از روستاهایی که در اثر انفجار در معدن زرشوران آسیب دیده‌اند، مردم مطالبات خود را به ما بیان کردند و ما آن‌ها را به گوش مسئولان خواهیم رساند و اگر بی‌توجهی‌ها ادامه پیدا کند شخصا وارد شده و مسائل را برای مردم بازگو خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عیسی برادری، روز جمعه از روستای یارعزیز و ینگی کند شهرستان تکاب که برخی منازل مسکونی آن به دلیل انفجارهای معدن طلای زرشوران آسیب دیده، بازدید کرد و پای صحبت‌های اهالی این دو روستا نشست و نماز مغرب را هم در یارعزیز اقامه کرد.

وی در این خصوص به خبرنگار «حوزه» گفت: بخارها و دودهای منتشره از معدن طلا، روزانه آلودگی بسیاری را ایجاد کرده و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و رودخانه‌ای که از کنار سد باطله معدن می‌گذرد، بنابر اذعان اهالی روستاهای اطراف با مواد جمع شده در سد باطله و نشتی‌های عمدی و غیرعمدی آن، آلوده شده و محیط زیست، کشاورزی و دامداری آنان را با خطر جدی مواجه می‌کند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: انفحارهای با تناژ بالای معدن، لرزش بسیار بالا در منطقه ایجاد کرده و خانه‌های مردم آسیب‌های جدی دیده است و صدای دادخواهی مردم بلند است و از برخی مسئولان اجرایی گله‌مند هستند که به مطالبات آن‌ها ترتیب اثر نمی‌دهند و مسئولان به جای حل مشکل مردم به دنبال لاپوشانی هستند و معدن عملا برای مردم مشکل ایجاد کرده است و کسی صدای آنان را نمی شنود..

وی ادامه داد: در این دیدار و بازدید سه ساعته، مشکلات روستاهای همجوار با معدن طلا مورد بررسی قرار گرفت و مردم از مسئولان معدن می‌خواهند که در مورد انفجارهای رخ داده در معدن که برای منازل روستاها خسارت وارد می‌کند شفاف‌سازی کنند، چرا همه هوای معدن را دارند و حرف مردم زمین می ماند؟ چرا کسی پاسخگوی آلودگی های ایجاد شده و به خطر افتادن سلامتی مردم نیست؟ علت بی توجهی‌های مداوم چیست؟

حجت الاسلام برادری گفت: مردم مطالبات خود را بیان کردند و ما آن‌ها را به گوش مسئولان خواهیم رساند و اگر بی‌توجهی‌ها ادامه پیدا کند شخصا وارد شده و مسائل را برای مردم بازگو خواهم کرد.




انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha