جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیانیه

حوزه/ نهادهای حوزوی استان فارس پیرامون بیماری کرونا به طور مشترک بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، نهادهای حوزوی استان فارس پیرامون بیماری کرونا به طور مشترک بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الشافی

«وَإِن یَمْسَسْکَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا کَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَإِن یَمْسَسْکَ بِخَیْرٍ فَهُوَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» سوره مبارکه انعام آیه ۱۷

مردم عزیز، متدین و فرهیخته استان فارس

چند روزی است که سایه اضطراب و نگرانی از ویروسی ناخوانده بر کشور عزیزمان افتاده و سلامت جسم و روان مردم خوب ما را تهدید می کند. اگرچه بلایا و حوادث طبیعی بخشی از زندگی و زیست این دنیاست اما لزوم برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های این بلایا نیز امری اجتناب ناپذیر است که مسئولین امر باید به آن اهتمام جدی بورزند.

آنچه که امروز مشاهده می کنیم از یک طرف تلاش بی وقفه خادمان عرصه بهداشت و درمان و علوم پزشکی و از طرف دیگر شیطنت های عوامل رسانه ای بدخواهان این ملت به منظور ایجاد اضطراب و ناامیدی در بین اقشار مختلف مردم با بزرگنمایی برخی از واقعیت ها یا دروغ های جهت دار و ایجاد شبهات مختلف اعتقادی در میان جوانان است.

نهادهای عالی حوزوی استان فارس همراه با مراکز علمی دیگر، برنامه های آموزشی و تهذیبی خود را تبدیل به برنامه غیرحضوری نموده و تلاش می کند که در رعایت اصول بهداشتی مسئولان مربوطه را یاری دهد، همانگونه که از مردم عزیز استان می خواهد با عمل کردن به توصیه ها و دستور العمل های بهداشتی کمیته مبارزه با ویروس کرونا که به منظور پیشگیری از انتشار این ویروس در بین مردم انجام می شود به فضاسازی های رسانه ای و اخبار غیرمستند اعتنا نکنند و با امید به تفضل پروردگار مهربان به ویژه در ماه پرخیر و برکت رجب از اسباب دعا و استغفار و توسل نیز غفلت ننمایند.

به مسئولان محترم علوم پزشکی نیز اعلام می شود که حوزه های علمیه استان خالصانه و مجاهدانه آمادگی هر نوع همکاری در جهت کم کردن آلام و نگرانی های مردم عزیز را دارند.

در پایان ضمن تشکر فراوان از مجموعه کادر درمانی مراکز درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و خدمه، از خداوند بزرگ تقاضا داریم به برکت این ماه عزیز شرور و آفات این ویروس را از کشور و ملت ما دفع بفرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha