چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حرم سید علاءالدین حسین(ع)

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) گفت: در پی شیوع بیماری کرونا، تمهیدات بهداشتی نظیر ضدعفونی کردن مرتب صحن و سرا و مضجع شریف حرم سید علاءالدین حسین(ع) در دستور کار خادمان حرم مطهر قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: به‌ منظور حفظ سلامت زائران حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) بر اطراف مضجع شریف حرم مطهر نرده‌های حفاظتی قرار داده‌ شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بیش از یک هفته است که براساس وضعیت اعلام‌شده پیرامون جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هماهنگی‌هایی که با مسئولان پزشکی و بهداشتی استان انجام شد تا دور ضریح حائل ایجاد کنیم، از همان زمان تمام فرش‌های اطراف ضریح و صحن نیز برداشته شد، همچنین شست‌وشو هر روز با مواد شوینده و ضدعفونی انجام می‌شود، قرآن‌ها، مفاتیح و کتب ادعیه نیز برای اینکه دست‌به‌دست نشود برداشته‌ شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) افزود: همه مهرهای حرم مطهر جمع‌آوری‌شده و به‌جای آن سنگ‌هایی آورده شده که هر روز پس از استفاده، شسته شده و ضد عفونی می‌شود.

وی در پایان به کمبود اقلام بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی اشاره کرد و بیان داشت: علیرغم پیگیری‌ها از طریق دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت مواد ضدعفونی، اما متأسفانه پس از گذشت حدود ۱۰ روز هنوز چیزی به ما تحویل داده نشده است، همچنین در سطح شهر نیز افراد سودجویی وجود دارند که در چنین مواقعی می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و به دنبال منافع شخصی خود هستند امیدواریم مسئولان پزشکی و بهداشتی تمهیداتی را برای این کمبودها در نظر بگیرند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha