پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ابوالفضل نوفرستی

حوزه/ مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: خراسان جنوبی برای سال آینده ۱۴ کاروان حج با ظرفیت ۲ هزار و ۲۵ زائر در نظر گرفته است که در مرحله اول این ظرفیت در اختیار زائرین قرار گرفته و در حال ثبت نام هستند.

ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با حوزه در بیرجند، اظهار کرد: خراسان جنوبی برای سال آینده ۱۴ کاروان حج با ظرفیت ۲ هزار و ۲۵ زائر در نظر گرفته است که در مرحله اول این ظرفیت در اختیار زائرین قرار گرفته و در حال ثبت نام هستند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام برای کاروان‌های حج تمتع از دیروز نهم اسفندماه آغاز شده است و متقاضیانی که شرایط را داشته باشند،می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی به آغاز ثبت نام حج تمتع ۹۹ اشاره و تصریح کرد: ثبت نام از ساعت ۱۰ صبح دیروز ابتدا از افرادی که تا ۳۱ فروردین سال ۸۶ در سامانه نام نویسی کرده بودند آغاز شده که در صورت تکمیل نشدن کاروان‌ها تا ۲۱ اسفند، برای اولویت‌های بعدی یعنی ۱۵ اردیبهشت ۸۶ نیز فراخوان آن اعلام می شود.

نوفرستی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد ظرفیت کاروان‌های این استان تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: افرادی که اولویت تشرف به حج تمتع ۹۹ را دارند، در اسرع وقت نسبت به ثبت نام خود در سایت Tasharof.haj.ir اقدام و کاروان زیارتی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: در حج تمتع ۹۹ نیز همانند سال گذشته، تمام پرواز های حجاج خراسان جنوبی از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر و از ایستگاه پروازی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند انجام می شود.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیشترین زائران حج تمتع ۹۹ خراسان‌جنوبی را مربوط به شهرهای بیرجند، قائن و فردوس دانست و تاکید کرد: امسال برای خراسان‌جنوبی دو کاروان نیز برای هم استانی‌های اهل سنت در نظر گرفته شده است.

نوفرستی با اشاره به اینکه زائران در تیرماه عازم سرزمین وحی می شوند، عنوان کرد: در زمینه هزینه‌های پرداختی توسط زائران ، این هزینه‌ها بر اساس نوع هتل بوده و از ۳۲ میلیون تومان تا ۳۶ میلیون تومان ادامه‌دارد.

وی افزود: افرادی که تاکنون تکمیل اطلاعات در سامانه را نداشته اند در این فرصت باقی مانده این کار انجام دهند.

انتهای پیام/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha