جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تلاش‌های جهادی طلاب پردیسان قم در دوران کرنا هراسی

حوزه/ گروه سازندگی پایگاه بسیج شهید میثمی مسجد حضرت زینب(س) پردیسان یکی از گروه‌های جهادی است که این روزها از فرصت تعطیلی مدارس علمیه استفاده می‌کند و به دور از هیاهوهای ویروس کرونا، البته با رعایت ضوابط مسئولان بهداشتی کشور فعالیت‌های جهادی خود را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، در دورانی که هراس از ویروس کرونا فعالیت‌های اجتماعی از جمله نماز جمعه، کلاس‌های دانشگاه و حوزه و مدارس و بسیاری از فعالیت‌های دیگر را به تعطیلی کشانده است طلاب جهادگر پردیسان از این فرصت تعطیلی برای انجام فعالیت‌های جهادی خود استفاده می‌کنند.

گروه سازندگی پایگاه بسیج شهید میثمی مسجد حضرت زینب(س) پردیسان یکی از گروه‌های جهادی است که این روزها از فرصت تعطیلی مدارس علمیه استفاده می‌کند و به دور از هیاهوهای ویروس کرونا، البته با رعایت ضوابط مسئولان بهداشتی کشور فعالیت‌های جهادی خود را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام محمد نیکنام مسئول سازندگی پایگاه بسیج شهید میثمی مسجد حضرت زینب کبری(س) پردیسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به بزرگنمایی‌هایی که از ویروس کرونا شده است، گفت: با توجه به آمارها و مستندات و همچنین نکات فنی مسئولان مشخص است که درباره این ویروس به شدت بزرگ‌نمایی می‌شود.

وی بیان کرد: همیشه این‌گونه بیماری‌ها در کشور و جهان وجود داشته است و در چند ماه گذشته نیز بیماری آنفولانزا در کشور شیوع داشت و افرادی نیز به دلیل این بیماری فوت کردند و حتی آمار مرگ‌ومیر آن در کشور آمریکا بسیار بالا بوده است ولی درباره ویروس کرونا که مرگ و میر آن بسیار کمتر از آنفولانزا است هراس ایجاد شده است.

مسئول مجمع جهادی شهر پردیسان قم افزود: بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت،  هرگونه تجمعی تعطیل شده است ولی این به آن معنا نیست که همه برنامه‌های خرد کشور که تجمعات گروهی در آن وجود ندارد تعطیل شود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه مخاطبان ما طلاب و دانشجویان هستند عمده فعالیت‌های این گروه جهادی در فصل تابستان و ایام عید نوروز بوده است ولی در این فرصتی که اعلام شد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تعطیل هستند فرصت را غنیمت شمردیم که البته با رعایت همه ضوابط مسئولان بهداشت کشور به امور جهادی خود بپردازیم.

حجت الاسلام نیکنام گفت: در روزهای اخیر با خبر شدیم که مدتی است خانه یکی از خانم‌های بی‌سرپرست تحت پوشش کمیته امداد در پردیسان در آتش سوخته است و با توجه به خسارت‌هایی که به خود ساختمان و وسایل خانه وارد آمده قادر به زندگی در این منزل نیست و از طرفی دیگر در تمدید بیمه آتش‌سوزی ساختمان کوتاهی‌هایی انجام شده است.

دبیر نهضت مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی افزود: پس از بازدید از منزل و بررسی خسارت‌ها تصمیم گرفتیم که در این منزل مشغول به فعالیت شویم و امیدواریم بتوانیم تا فرصتی که تا عید مانده است خانه را تعمیر کنیم. البته به دلیل شدت سوختگی تمامی وسایل منزل همچنین سیم‌پیچی‌ها، گچ کاری‌ها و همچنین درهای ساختمان کاملاً در آتش سوخته‌اند و شدت سوختگی بسیار بالا بوده است.

وی درباره فعالیت‌های گروه سازندگی پایگاه بسیج شهید میثمی پردیسان گفت: در این پایگاه افراد بسیاری از صنف‌های مختلف برای انجام خدمات جهادی ثبت‌نام کرده‌اند و در انجام کارهای مختلف که نیاز به رنگ‌کاری، دیوارچینی، برق‌کشی و لوله کشی دارد مشکلی در پایگاه نداریم و درباره حرفه‌های دیگر معمولاً اطلاع‌رسانی عمومی می‌کنیم و افراد بیشتری ثبت‌نام می‌کنند.

حجت الاسلام نیکنام بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که کارهای جهادی را طوری گسترش دهید که عموم مردم را دیگر کند در پایگاه شهید میثمی نیز سبک کار را به‌گونه‌ای چیده‌ایم که بسته نباشد و افراد مختلفی بتوانند برای کارهای جهادی ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha