دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / تقدیر شورای تبلیغ حوزه استان همدان از مبلغان و همسران مبلغان مستقر، هجرت و امین شهرستان تویسرکان

حوزه/ دبیر شورای تبلیغ استان همدان گفت: نمازهای جماعت مساجد شهری و روستایی همدان تعطیل نیست، اما به نمازگزاران توصیه شده که مسائل بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی دبیر شورای تبلیغ استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به برگزاری نماز جماعت در مساجد شهرها و روستاهای استان همدان، اظهار کرد: بنا بر هماهنگی‌هایی که با روحانیون مستقر و هجرتی صورت گرفته است، هیچگونه تعطیلی در برگزاری نمازهای جماعت روستاها و شهرهای استان صورت نگرفته است.

وی افزود: البته از آنجایی که سلامتی مردم بسیار برای ما مهم است، در جلسات و ارتباطاتی که با مبلغان داشته‌ایم، تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و بیان اهمیت آن در مساجد و در بین مردم از اولویت‌های برگزاری نماز بوده است.

حجت الاسلام ارتقایی در پایان یادآور شد: با وجود آنکه تعطیلی نمازهای جماعت در استان به صلاح نیست، اما توجه به نکات بهداشتی مد نظر بود و تاکید شد ائمه جماعات در مساجد رعایت نکات زیر را مد نظر داشته باشند تا از بروز مشکل جلوگیری شود؛ این نکات عبارتند از: استفاده نمازگزاران از مهر و سجاده شخصی، عدم حضور افراد سالخورده، بیمار و کسانی که احساس بیماری دارند در مساجد و حفظ فاصله بین افراد حاضر در مسجد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha