چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتاب بررسی و نقد آرای مستشرقان معاصر در زمینه مهدویت

حوزه/ کتاب «بررسی و نقد آرای مستشرقان معاصر در زمینه مهدویت» (آندرو نیومن، دیوید کوک، ژان پیرفیلیو، تیموتی فرنیش و جوئل ریچاردسون) به قلم زهیر دهقانی آرانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «بررسی و نقد آرای مستشرقان معاصر در زمینه مهدویت» (آندرو نیومن، دیوید کوک، ژان پیرفیلیو، تیموتی فرنیش و جوئل ریچاردسون) به قلم زهیر دهقانی آرانی و از پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «کلیات»، «بررسی شخصیت و آرای آندرو نیومن»، «بررسی شخصیت و آرای ژان پیر فیلیو»، «بررسی شخصیت و آرای دیوید کوک»، «بررسی شخصیت و آرای تیموتی فرنیش»، «بررسی شخصیت و نظریات جوئل ریچاردسون» و «جمع بندی و نتیجه گیری» از فصول این کتاب است.

در خلاصه این کتاب آمده است:

توجه به موضوعات اسلامی-شیعی پس از انقلاب اسلامی رشد بسیار زیادی در مراکز علمی غربی داشته و منجی گرایی اسلامی یا «مهدویت» از جمله این موضوعات است.

در چند دهه اخیر مستشرقان بسیاری در غرب به پژوهش و نگارش کتب و مقالات مختلف در موضوع مهدویت پرداخته و دیدگاه هایی در این زمینه مطرح نموده اند.

این نوشتار بر آن است در ضمن معرفی کامل شخصیت، آثار و نظرات پنج تن از مستشرقان معاصر در مورد باورهای اسلامی به ویژه مهدویت و آخرالزمان به نقد مهم ترین دیدگاه های ایشان بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha