شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید صالح حکیم

حوزه/ خاندان سید حکیم بنا به مصلحت عمومی تصمیم گرفت که مراسم خاکسپاری حجت الاسلام و المسلمین سید صالح حکیم را در شهر قم برگزار کند و از برگزاری آن در عراق خودداری نماید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خاندان سید حکیم بنا به مصلحت عمومی تصمیم گرفت که مراسم خاکسپاری حجت الاسلام و المسلمین سید صالح حکیم را در شهر قم برگزار کند و از برگزاری آن در عراق خودداری نماید.

متن بیانیه خاندان سید حکیم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(یا أیتها النفس المطمئنة ارجعی إلی ربک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی)

صدق الله العلی العظیم

با کمال تأثر و تأسف درگذشت یکی از بزرگان حوزه علمیه و شخصیت برجسته علمی و اجتماعی خاندان ما، حجت الاسلام و المسلمین سید صالح حکیم فرزند آیت الله سید محمد حسین حکیم که در محل اقامت خود در قم به دیار ابدی شتافت را تسلیت می گوییم.

 بنا به مصلحت عمومی و با توجه به شرایط بهداشتی خاصی که در منطقه جریان دارد، تصمیم گرفتیم که پیکر مطهر وی را در میان شاگردان و دوستدارانش در شهر قم دفن کنیم.

فقید وصیت کرده بود که در قبرستان علمای این خاندان که در جوار حرم مطهر حضرت امیرالمومنین (ع) است، دفن شود و ما دوست داشتیم که این کار صورت بگیرد، امّا به خاطر التزام به دستور العمل های بهداشت عمومی و برای حفظ سلامت شرکت کنندگان در تشییع جنازه که از عراق و کشورهای مختلف اسلامی برای مشارکت در مراسم تشییع و دفن در نجف اشرف ابراز آمادگی کردند، این تصمیم را گرفتیم.

ما غم و اندوه عمیق دوستداران این فقید و خاندان سید حکیم را درک کرده و از برپایی مراسم بزرگداشت و استقبال از عزاداران در نجف اشرف برای حفظ سلامتشان معذور هستیم و از همدردی و تسلیت قلبی آنان تشکر می کنیم و از خداوند متعال می خواهیم که بلا را از تمامی مؤمنین دفع کند و خیر و امنیت را به آنان عطا فرماید.

خاندان سید حکیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha