دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

حوزه/عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که انسان‌ها وظیفه‌دارند که به هم نوعان خودشان کمک کنند، گفت: طلاب و مردمی که به یاری بیماران آمده‌اند، سربازان امام زمان (عج) هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رحیم توکل  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد هستیم که نیروهای امدادی و درمانی کشورمان سنگ تمام گذاشته و با ازخودگذشتگی و ایثار مثال‌زدنی به درمان بیماران می‌پردازند.

وی به اهمیت یاری‌ رساندن به بیماران اشاره کرد و ابراز داشت: به‌هرحال تعداد بالای بیماران و شرایط خاص و ویژه‌ای که برای نگهداری آن‌ها نیاز است موجب شده است که نیاز به کمک‌های مردمی و حضور مردم برای یاری‌رساندن به بیماران افزایش یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل حضور طلاب و دانشجویان در کنار بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌ها را ستودنی و تأثیرگذار عنوان کرد و بیان داشت: این حضور و کمک‌رسانی به بیماران درواقع هم مسئله‌ای عقلی و هم شرعی است.

وی بابیان این‌که حضور جهادگران در شرایط دشوار کنونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درس‌های زیادی دارد، تأکید کرد: این اقدامات در گام اول ابراز محبت به یکدیگر دارند و در گام دوم به جهانیان نشان می‌دهد که ملت ایران ملتی صبور، مقاوم و فداکار است به‌طوری‌که عده‌ای از مردم ایران به‌صورت خودجوش و جهادی دل خود را به دریا زده و به یاری بیماران شتافته‌اند.

عضو خبرگان رهبری به آموزه‌های دینی و الهی در این زمینه اشاره کرد و گفت: اسلام تأکید به کمک و همدلی به هم نوعان را همواره مورد تأکید قرار داده است به‌طوری‌که خداوند متعال نیز می‌فرماید به همدیگر رحم کنید.

وی کمک به بیماران را موجب احیا و حفظ جان بیماران دانست و تأکید کرد: در قرآن کریم نیز آمده است که اگر انسان جان کسی را نجات دهد انگار جان همه عالم را حفظ کرده است و درواقع نجات یکی نجات همه افراد عالم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل ادامه داد: چه‌بسا افرادی که امروز بیمار نیستند شاید فردا بیمار شده و نیاز به کمک داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر این عقل انسان نیز این کار را می‌پسندد و چه خوب است که مردم و روحانیون همانند زمان‌هایی که سیل و زلزله و.. می‌آید وارد عمل شوند و اجازه ندهند کشور در این زمینه با کمبود نیرو مواجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha