پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجاب فاطمی

حوزه/ رئیس اداره انتظامات خواهران حرم مطهر رضوی از اجرای طرح «نذر حجاب فاطمی» در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری  حوزه،  رئیس اداره انتظامات خواهران حرم مطهر رضوی از اجرای طرح «نذر حجاب فاطمی» در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) خبر داد.

زهرا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این طرح در راستای اهمیت و ارزش حفظ حجاب و ترویج شعائر اسلامی و ترویج استفاده از چادر به عنوان حجاب برتر به همت بانوان خادمیار رضوی این اداره انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح به صورت آزمایشی از سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا ولادت آن حضرت به صورت آزمایشی در ورودی باب‌الرضا(ع) حرم مطهر رضوی انجام شد.

رئیس اداره انتظامات خواهران حرم مطهر رضوی اضافه کرد: در این طرح خادمیاران زن رضوی اداره انتظامات خواهران حرم مطهر امام هشتم(ع) به صورت اختیاری با تقدیم وجوهات نقدی، نسبت به دوخت و بسته‌بندی رایگان چادر با طرح لبنانی در اندازه‌های بزرگ، متوسط و کوچک و در دو حالت مشکی و رنگی اقدام کرده‌اند.

قاسمی ادامه داد: انتخاب چادر با طرح لبنانی به جهت سهولت استفاده و پوشیدگی بیشتر و کامل بدن بوده و اجرای این طرح با هماهنگی و اطلاع مسئولان ذی‌ربط در حرم مطهر رضوی بوده است.

رئیس اداره انتظامات خواهران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: در اجرای آزمایشی این طرح بانوان خادمیار رضوی با استقرار در ورودی باب‌الرضا(ع) حرم مطهر امام هشتم(ع) در سالروز شهادت و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) چادرهای دوخته شده را به بانوانی که نیاز به دریافت چادر داشته‌اند توزیع و تقدیم کردند.

وی در ارتباط با مزایای اجرای طرح نذر حجاب فاطمی در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی اشاره کرد: تقدیم این چادرها بین بانوان زائر به صورت اهدایی بوده و بانوان زائر پس از استفاده از این چادرها، در صورت تمایل و خواست خود می‌توانند این چادرها را به عنوان یک هدیه از حرم مطهر رضوی با خود به همراه داشته باشند.

قاسمی تصریح کرد: مناسب بودن چادرها برای پوشش بدن، استقبال بسیار زیاد بانوان زائر از اجرای طرح، اثرگذاری مثبت از نظر روحی و روانی در یاد و خاطره بانوان زائر، ترویج شعائر اسلامی، اهمیت دادن به موضوع حجاب بانوان و... از دیگر محاسن و مزایای اجرای این طرح است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توزیع این چادرها در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) از نظر معنوی، روحی و روانی خاطره خوش و ماندگاری در اذهان بانوان زائر داشته است، قرار است این طرح در سایر ایام ولادت حضرات معصومین(ع) و از جمله در تاریخ سیزدهم ماه رجب المرجب سالروز ولادت با سرسعادت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) در ورودی باب‌الرضا(ع) و باب‌الجواد(ع) حرم مطهر امام رضا(ع) توسط بانوان خادمیار رضوی این اداره و از ساعت 8 صبح لغایت 18 بعدازظهر اجرا شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha