دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اروجی

حوزه/ امروز، شنبه ۱۷ اسفند با وجود لغو تعطیلی، ضدعفونی کردن شهر قم برای مقابله با ویروس کرونا طبق برنامه ریزی‌های قبلی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محسن اروجی  مدیرکل مدیریت بحران قم در خصوص سؤال شهروندان قمی مبنی بر این که آیا با وجود لغو تعطیلی ادارات و بانک‌ها در روز شنبه، آیا برنامه ضد عفونی کردن سطح شهر قم برای این روز انجام خواهد شد یا خیر؟ گفت: عملیات ضد عفونی کردن گسترده شهر قم برای سه روز تعطیلی (پنجشنبه، جمعه و شنبه) برنامه ریزی شده بود و امروز  برای سومین روز انجام خواهد شد.

وی افزود: البته ضدعفونی کردن سطح شهر هر روز انجام می‌شود، اما در این سه روز تعطیلی برنامه ضد عفونی گسترده شهر در برنامه بود که دو روز آن انجام شده و امروز هم انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان این که مواد ضدعفونی ضرری برای ریه شهروندان ندارد و از این رو انتظار داریم که مردم همکاری لازم را با ما داشته باشند، گفت: برای ضد عفونی کردن مکان‌های مختلف قم، اولویت بندی شده، به گونه‌ای که برخی معابر به صورت روزانه، برخی ۴۸ ساعته و برخی ۷۲ ساعت یک بار ضد عفونی می‌شود.

وی گفت: معابر شهری پر تردد شهر قم، اطراف بیمارستان‌ها، حرم، جمکران، آرامستان بهشت معصومه و ... از جمله مکان‌هایی است که تقریبا به صورت روزانه ضد عفونی می‌شود؛ ضد عفونی مساجد هم توسط اداره اوقاف به صورت روزانه انجام می‌شود.

اروجی با بیان این که از مردم خواهش می‌کنیم سفرهای غیر ضرور نداشته باشند، گفت: از شهروندان قمی می‌خواهیم که کارهای اداری خود را به صورت تلفنی و الکترونیکی انجام دهند و تا آن جا که ضرورت ندارد در ادارات مختلف و مخصوصا بانک‌ها حضور نداشته باشند تا انشاءالله بر کرونا غلبه کنیم.

وی یادآور شد: ستاد مدیریت بحران قم از ۳۰ بهمن هر روز با حضور استاندار و دیگر اعضا تشکیل جلسه داده و ستاد بحران قم هم به عنوان پشتیبان، درخواست‌های دانشگاه علوم پزشکی را انجام می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha