جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نبی زاده ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام نبی زاده گفت: کشورهای اسلامی نباید نسبت به مسأله غیرانسانی در هند و دفاع از حقوق مسلمانان ساکت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص جنایات صورت‌ گرفته علیه مسلمانان هند، اظهار کرد: سازمان ملل مثل همیشه در قبال مسائل این‌چنین، سکوت کرده ولی لازم است دولت جمهوری اسلامی به‌صورت جدی‌، از دولت هند بخواهد اولاً برای آرام کردن اوضاع در جهت توقف ظلم علیه مسلمانان در این کشور و ثانیاً قصاص مجرمین این داستان، اقدام کند که در غیر این صورت باید پاسخگوی وجدان مردم دنیا باشد.‌

وی افزود: هندوستان کشوری کهن از جنبه فرهنگی و یکی از دو کشور پرجمعیت جهان است که ادیان مختلف و اعتقادات گوناگونی از هزاران سال پیش تاکنون در آن زندگی می‌کنند. مسلمانان با بیش از صد میلیون نفر جمعیت مجموعه انسانی قابل‌توجهی در این کشور هستند و باید اعتقادات و مکان‌های مذهبی آن‌ها مورد احترام باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: تاریخ گواه آن دارد که سالیان سال است همزیستی مسالمت‌آمیزی میان ادیان و اعتقادات گوناگون هندوستان وجود داشته است، اما چند سالی است که جریان خزنده‌ای تلاش می‌کند به این صلح و دوستی مردم هند لطمه وارد کند؛ از خراب کردن مسجد گرفته تا اقدام به شکنجه و آدم کشی! به همین دلیل انتظار می‌رود دولت هند به‌صورت جدی در این مسئله ورود کند و از حقوق شهروندان مسلمان آن کشور حمایت کند. البته در مسأله کشمیر هم شاهد این بودیم که دولت هندوستان ورود مناسبی نداشت.

‌حجت‌الاسلام نبی‌زاده در پایان با تأکید بر ورود و موضع‌گیری مجامع جهانی،‌ کنفرانس وحدت اسلامی و مجمع تقریب مذاهب نسبت به این مسأله، عنوان کرد: کشورهای اسلامی نباید نسبت به این مسأله غیرانسانی و دفاع از حقوق مسلمانان ساکت باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha