جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهاجمان ناشناس بنای یادبود مسلمان به قتل رسیده در آلمان را ویران کردند

حوزه/ بنای یادبودی که برای یک مسلمان که در سال ۲۰۰۰ به دست اعضای یک گروه نژادپرست و تروریست در نورنبرگ آلمان به قتل رسیده بود، توسط مهاجمان ناشناس تخریب گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، بنای یادبود انور سیمسک مسلمان که توسط اعضای یک گروه نژادپرست و تروریستی نئونازی کشته شده بود، توسط مهاجمان ناشناس در شهر نورنبرگ آلمان ویران گردید.

حسن اصلان ، مدیر اتحادیه امور مذهبی اسلامی ترکی در بایرن شمالی در خصوص این حادثه به خبرنگاران اطلاع رسانی کرده و بر افزایش حملات اسلام هراسی راست افراطی به ویژه علیه مساجد و اشخاص مسلمان در سال  های اخیر در این کشور خبر داد.

وی اظهار داشت:  ما در گذشته نیز چنین حملات نژادپرستانه ای در آلمان داشتیم اما فکر می کنیم شرایط سیاسی اخیر نژادپرستان را به انجام حملات بیشتر تشویق کرده است.

 اصلان با یادآوری اینکه یک نامه نفرت انگیزی روز پنجشنبه به مسجدی در منطقه ارسال شده است ، از مقامات محلی خواست که چنین تهدیداتی را جدی تلقی کنند.

گفتنی است انور سیمسک ، اولین قربانی گروه تروریستی با نام «زیرزمینی ملی سوسیالیست» با نام مخفف  «ان سی یو» می باشد که در سال سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی در مکانی که هم اکنون بنای یادبود گل قرار گرفته به قتل رسید. این گروه تروریستی هشت مهاجر ترک تبار ، یک شهروند یونانی و یک افسر پلیس آلمان را بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ به قتل رساندند که پرونده این قتل ها حل نشده باقی مانده و هیچ یک از متهمین مجازات اعمال شان نرسیدند.

عموم مردم آلمان برای اولین بار در سال ۲۰۱۱  از وجود این گروه و نقش آن در قتل ها مطلع شدند که دو عضو آن  - اوو موندلوس و یووه بوهنهارت - پس از یک سرقت ناموفق در بانک درگذشتند. تنها عضو زنده مانده این گروه بیته زچوآپی  در ماه جولای به حکم حبس ابد محکوم شد ، اما خانواده های قربانیان از این حکم ابراز ناامیدی کردند و گفتند که با وجود روند پنج ساله دادرسی، هنوز سوالات کلیدی زیادی درباره قتل ها بی جواب مانده است. وکلای نماینده خانواده ها این ادعا را که این گروه تنها سه عضو داشته رد کرده و خواستار تحقیقات عمیق تر در مورد روابط احتمالی آنها با شبکه گسترده ای از نژادپرستان راست افراطی در آلمان شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha