پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که سیره و روش زندگی امام اول شیعیان حکمت‌آموز و بی‌مانند است، گفت: عالی‌ترین دست‌پرورده تعالیم اسلامی شخصیت امام علی (ع) است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک میلاد امیر المومنین (ع) اظهار داشت: ایشان در همه زمینه‌ها می‌توانند برای تمامی عالم یک الگو کامل است که با عمل به سیره‌ای ایشان می‌توانند در دنیا و آخرت به سعادت برسند.

وی در توصیف شخصیت امام اول شیعیان بیان داشت: یکی از ابعاد شخصیتی حضرت این است که تمام عمر شریف خودشان را در جهت اهداف اسلام سپری کردند و لحظه‌ای در این مسیر کوتاهی نکردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز افزود: ایشان همیشه حتی تا آخرین لحظات در کنار پیامبر بودند و درواقع پرورش‌یافته رسول‌الله بودند و بعد از رحلت ایشان نیز در مسیر پیامبر و طریق الهی حرکت کردند.

وی بابیان این‌که تمام حیات ایشان برای ما الگو است، ادامه داد:کودکی، نوجوانی و میان‌سالی و دوره حکومتش همه و همه حکمت‌آموز و الگو است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تأکید کرد: همیشه زندگی خودشان را در سطح ساده‌ترین افراد نگه می‌داشتند وزندگی خودشان در سطح پایین بود و برای باز کردن گره از زندگی مردم لحظه‌ای سهل‌انگاری نداشتند.

وی ادامه داد: همیشه در کوچه و بازار حضور پیدا می‌کردند و برای حل مشکلات مردم لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که امام علی (ع) در تشخیص حیله‌های دشمن نیز بسیار باهوش بودند، افزود: با شناخت دقیق از دشمنان اسلام با آگاهی کامل ورود پیدا می‌کردند و همه مردم را اقناع می‌کردند.

وی افزود: حضرت در دورانی حفر چاه می‌کردند و اطراف مدینه را آباد می‌کردند و درواقع بر روی اقتصاد مقاومتی که امروزه مطرح است، تأکید داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تصریح کرد: بُعد ملکوتی و الهی،بُعد خطابه و سخنرانی و بُعد سیره خانواده مثال‌زدنی و پندآموز است و درواقع در تمامی ابعاد شخصیتی ایشان به حد اعلاء رشد کردند و به‌طوری‌که عالی‌ترین دست‌پرورده تعالیم اسلامی شخصیت امام علی (ع) است.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: باید تلاش کنیم در عمل به سیره‌ای حضرت کوشا باشیم و این کمترین این کاری است که می‌توانیم در این مسیر انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha