دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کرونا

حوزه/ بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده، هیچ یک از طلاب و روحانیون قمی در اقامتگاه های شهمیرزاد اسکان ندارند و شایعاتی از این دست، ساخته و پرداخته برهم زنندگان جوّ روانی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، چند وقتی است که خبرهایی درباره «قرنطینه چند نفر از کرونایی‌های قم در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدی‌شهر» در فضای مجازی منتشر شد که با وجود آن که کذب بودن آن اعلام شد، اما همچنان در فضای مجازی دست به دست در حال بازنشر است.

تکذیب اسکان قمی ها در مجتمع کلاهدوز شهمیرزاد

یکی از محل هایی که به عنوان محل اسکان طلاب قمی مطرح شده بود، مجتمع کلاهدوز شهمیرزاد است، اما بررسی‌های خبرنگاران و پیگیری از مسؤولان استانی و شهرستانی نشان می‌دهد که قرنطینه چند نفر از قم در این مجتمع اساساً شایعه بوده و نه‌تنها کسی در این مکان قرنطینه نیست، بلکه این محل از بدو اعلام خبر شیوع کرونا تعطیل شده و پذیرش میهمان ندارد.

روابط عمومی مجتمع کلاهدوز شهمیرزاد هم تأکید کرده است: با منتشر کنندگان این شایعه و کسانی که قصد بر هم زدن امنیت روانی جامعه را دارند از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد شد.

اسکان طلاب قمی در «مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد» هم کذب محض است

از سویی دیگر، برخی در فضای مجازی، شایعه اسکان طلبه‌های قمی را در «مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد» منتشر کرده بودند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این مسأله هم کذب است.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این راستا اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده، این خبر به هیچ وجه صحت نداشته و ساخته و پرداخته برهم زنندگان جو روانی استان در مقوله کروناست.

وی تصریح کرد: پس از دستور استاندار سمنان مبنی بر ممنوعیت پذیرش مسافر در اماکن گردشگری و اقامتی استان، بخشنامه موردنظر به تمام شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش ارسال شده است و بر این اساس، پذیرش مسافر تحت هر قالب اعم از همکاران فرهنگی، آزاد، اردوهای دانش‌آموزی و .... ممنوع شده است.

دستورانی افزود: آموزش و پرورش استان سمنان در ایام پایانی سال ۹۸ و نوروز ۹۹ به هیچ عنوان اقدام به ایجاد مراکز رفاهی، اسکان و ... نخواهد کرد و با عرض پوزش از هم‌وطنان، خدمات‌دهی نخواهد داشت.

پذیرش مسافر در شهرستان مهدی‌شهر ممنوع شد

عبدالرضا میقانی، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر نیز ضمن بازدید از اقامتگاه های شهمیرزاد و تکذیب هرگونه اقامت مسافر در اماکن یاد شده، اظهار داشت: در راستای مقابله با گسترش ابتلا به ویروس کرونا و اهمیت اقدامات پیشگیرانه، پذیرش مسافر در زائرسراها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه مسافر، مهمان‌پذیرها، کمپ‌های گردشگری ممنوع است.

وی تصریح کرد: پذیرش مسافر در مهمانسراهای مراکز دولتی در شهرستان مهدی‌شهر اعم از شهرهای مهدی‌شهر، شهمیرزاد، درجزین و روستاهای حومه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

میقانی افزود: پذیرش میهمان و گردشگر در مجموعه‌های تاریخی و گردشگری و تجمع در آنها نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

طلاب و روحانیون سمنان در خط مقدم مبارزه با کرونا

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، نیز ضمن تکذیب این شایعه اظهار داشت: بسیاری از دلسوزان و دغدغه مندان با تماس های مکرر پیگیر این شایعه بودند که خوشبختانه از سوی مسئولان ذی ربط استانی این شایعه تکذیب شد و حوزه علمیه استان، هیچ گونه دعوت و یا اسکانی را برای طلاب غیر بومی در نظر نگرفته است و شایعات مطروحه از اساس کذب است.

وی تصریح کرد: طلاب و روحانیون استان سمنان در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند و از سوی حوزه علمیه استان سمنان با ارسال نامه ای به دکتر نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از آمادگی حوزویان برای مقابله با ویروس کرونا خبر دادیم که خوشبختانه این آمادگی با استقبال خوب دانشگاه علوم پزشکی مواجه شد و در حال حاضر تعداد زیادی از عزیزانی که مایل بودند در این مقابله شرکت کنند، ثبت نام شده اند تا اسامی آنان جهت هرگونه همکاری به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha