جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم

حوزه/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: در شرایط کنونی که به جهت شیوع ویروس کرونا دلهره و نگرانی مردم افزایش یافته، بهترین روش دست یابی به آرامش، مطالعه کتاب است.

حجت الاسلام امیرعطاءالله جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که تعطیل بودن کتابخانه های عمومی به معنای تعطیل بودن کتاب و کتاب خوانی نیست، اظهار داشت: خوشبختانه نهاد کتابخانه های عمومی استان با حضور فعال در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به‌ معرفی کتاب و چکیده ای از کتاب های برگزیده در هفته های اخیر پس از شیوع ویروس کرونا پرداخته است و به این روند همچنان ادامه می دهد.

وی با بیان این که بهترین روش برای دستیابی به آرامش، کتاب درمانی و خواندن کتاب های مورد علاقه است، افزود: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی اعضای کتابخانه‌ها و کتابداران، در عمل به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی اقدام کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم همچنین گفت: پیشنهاد بنده به افرادی که با کتاب مانوس نیستند و به نوعی فرصت مطالعه ندارند این است که در آغاز فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه وقت خود را در روز به خواندن روزنامه و مجلات و کتابهای کم حجم و جیبی  اختصاص بدهند تا تاثیر آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود مشاهده کنند.

وی بیان داشت: بی شک کتاب‌خوانی اگر هر روز انجام شود و به صورت عادت در وجود ما دربیاید، روح را صیقل داده و موجبات آرامش و تفکر و گفتمانی خلاق را برای ما فراهم می آورد.

وی افزود: در این شرایط  درخواست همه مسئولان از مردم رعایت نکات بهداشتی و تغذیه ای برای داشتن سیستم ایمنی قوی در برابر ویروس کرونا است که تمامی اینها نیازمند داشتن اطلاعات و آگاهی با مطالعه پی در پی است.

حجت الاسلام جباری همچنین گفت: ویروس ناآگاهی و نخواندن نیز ما را دچار آشفتگی و بیماری خواهد کرد و غفلت از این موضوع باعث آسیب های خانوادگی و اجتماعی می شود، ضمن آن که تولید کتابهای خوب و کاربردی و معرفی آنها به روند بهبود ارتباطات میان فردی و پیشرفت کاری کمک می نماید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha