جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
image-20200310152513-1.png

حوزه/ رئیس جامعه الزهرا (س)گفت: برای امسال ۴ هزار داوطلب ثبت کردند و قرار است در مقاطع مختلف تحصیلی سطوح ۱ تا ۴، هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط پذیرش شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، امروز در نشستی که با موضوع فعالیت جامعه الزهرا در بحث ویروس کرونا برگزار شد، گفت: بیماری چه از نوع ویروس و غیره، واقعیت جدا نشدنی از زندگی بشر است و در طول تاریخ بشر بوده و الان نیز این گونه است.

مدیر جامعه الزهرا (س) افزود: اما مسئله ای که وجود دارد، نوع بیماری و شرایط آن است. اوضاع فعلی به مراتب قابل قیاس با گذشته نیست، این قیاس از لحاظ بهداشت روانی، محیطی، درمان و امکانات بهداشتی نیست، چرا کشور از این لحاظ رشد قابل توجهی داشته است.

وی بیان داشت: اما نکته ای که نباید فراموش کرد و باید مورد توجه باشد، جهش و ناشناخته بودن ویروس و سرعت نقل و انتقال آنها از جایی به جایی و از کشوری به کشوری است. در این رابطه ویروس ها رشد قابل توجهی داشته و بشر در نوع درمان آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی  اظهار داشت: معتقدیم هر موضوعی فسلفه ای دارد و فلسفه این بیماری بی توجهی به معاد، توحید، مبداء و حکمت است. خدای متعال در قرآن اشاره فرمود« که ما انسان را دچار مشکلاتی می کنیم برای این که نوع مسائل برکاتی به همراه داشت که از جمله رشد و تکامل بشر است».

مدیر جامعه الزهرا (س) با بیان این که توجه به این موضوع و تهدیدی که از سوی این قضیه است، می تواند تبدیل به فرصت برای جامعه اسلامی شود، اظهارداشت: توجه به معاد، مرگ و آماده شدن برای مرگ مسئله مهم معارفی است و در این رابطه جای بسیار خوشحالی است که مردم متدین به این فهم و درک رسیدند که از هر لحاظ خود را آماده کرده و از این تهدیدها، نهایت بهره برداری را انجام دهند.

وی با بیان این که این روزها به دلیل شیوع این ویروس و برای رعایت بهداشت، برگزاری نماز جمعه و نماز جماعت و... تعطیل شده، بیان داشت: این تعطیلی نباید موجب شود که بعضی فرائض مانند غسل، کفن و نماز میت این نوع بیماران تعطیل شود و در حال حاضر براساس خبرهای شنیده این نوع برنامه ها از سوی طلاب جهادی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی گفت: مسئله دیگر که این روزها حتی در رسانه ملی به صورت غیر متعارف در جامعه درحال نشر است، ایجاد هراس و بیم و ترس از ویروس است. به نظر می آید باید شبکه ملی به مردم امید بدهد و بر طبل ترس نکوبد.

مدیر جامعه الزهراء(س) افزود: امروز طلاب جامعه الزهرا همگام با سایر نهادها برای رفع این بیماری وارد میدان شده و اقدام به سلسله فعالیت های در مسائل کفن، دفن، غسل، راه اندازی ستاد بحران، همکاری و همفکری با مسئولین وزارت بهداشت، برگزاری دوره های آموزش تحصیلی برای سطوح ۱، ۲، ۳ و ۴، برگزاری دوره های کارگاهی، برگزاری دوره های مهارت افزایی کوتاه مدت در موضوعات هنرهای تجسمی، دستی، تربیتی، تربیت فرزند، برگزاری دوره های بلند مدت تربیت مبلغ، مترجم و پژوهشگر و برگزاری آموزش زبان فارسی برای طلاب خارجی این جامعه در فضای مجازی کرده است.

وی بیان داشت: در این رابطه ها هر طلبه ای با حضور در پنل شخصی می تواند از دروس بارگذاری شده در سطوح مختلف ۱تا ۳ استفاده کند و سوالات خود را نیز از استاد مربوطه بپرسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی گفت: سعی شده برای طلاب سطح ۴ نیز برنامه های پژوهشی با همکاری وهم فکری اساتید مربوطه برگزار گردد. این کارها شروع شده و تا پایان این ویروس ادامه خواهد داشت.

مدیر جامعه الزهراء(س) افزود: امروز جامعه الزهرا برای همکاری با مسئولین استان و برای عدم نشر ویروس همه دروس، مهدکودک، ورزشگاه و سایر برنامه ها را تعطیل کرده و و مبنای فعالیت خود را اعلام از سوی مسئولین استان قم می داند.

وی بیان داشت: این جامعه جدای از این مسئله عنوان شده، برای پیشگیری از این بیماری اقدام به اعزام طلاب خواهر به بیمارستان های قم، همیاری و همکاری با پزشکان و پرستان، مراقبت از بیماران کرونایی، انجام غسل، کفن، دوختن و خیاطی کردن لباس بهداشتی پرستاران و پزشکان و...، توزیع اقلام بهداشتی در بین خانواده های مستضعف و... نیز کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که این مسئله باعث شده تا مدیریت جامعه الزهرا توجه جدی تری به برگزاری کلاس ها در فضای مجازی برای طلاب خواهر داشته باشد، اظهار داشت: قرار است در سال تحصیلی جدید این برنامه ها به شکل جدی تر ادامه پیدا کند تا خواهران بیشتر در کنار خانواده شان حضور داشته و در ضمن بتوانند به صورت غیر حضوری به  تحصیل علوم دینی بپردازند.

مدیر جامعه الزهرا (س) افزود: در تلاش هستیم آزمون ورودی جامعه الزهرا را  ۲۹ اسفند برگزار کنیم که اگر به هر دلیل صورت نگرفت این آزمون در ۲۹ فروردین برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: برای امسال ۴ هزار داوطلب ثبت کردند و قرار است در مقاطع مختلف تحصیلی سطوح ۱ تا ۴، هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط پذیرش شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی گفت: امروز این جامعه سعی کرده در کنار سایر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و برگزاری کلاس های مهارتی در فضای مجازی،  اقدام به پاسخ گویی شرعی و نشر کلیپ در مورد نحوه کفن و دفن و انجام غسل و... در فضای مجازی نماید.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان این که در بحث هجمه رسانه ای که در موضوع کرونا به قم و حوزه علمیه قم وارد شده نتوانسته ایم، اقدام قابل توجه رسانه ای انجام دهیم، گفت: بحث رسانه، مسئله مهمی است، ولی چون در این عرصه هنوز به توانایی بالایی نرسیده ایم، با مشکلاتی مواجه هستیم که امید است با انجام کارهایی محتوایی قوی تر و فعالیت رسانه ای بهتر بتوانیم این نوع هجمه های رسانه ای دشمن را پاسخ گو باشیم.

وی با بیان این که طلاب خارجی این جامعه سفیران انقلاب در خارج از مرزها می باشند، بیان داشت: با وجود همه مشکلات این طلاب خواهر خارجی مشتاق حضور در ایران برای یادگیری علوم دینی می باشند و معتقدیم افرادی که از قبل وارد ایران شده و  یا در فضای مجازی با جامعه الزهرا آشنا شده و علوم دینی را فرا گرفته اند، توانسته به خوبی در خارج از مرزها از اعتقادات دینی و اسلام دفاع کنند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha