پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حملات به مساجد، تلنگری که جوان نژادپرست را متحول ساخت

حوزه/ یک جوان نژادپرست نیوزیلندی، پس از حملات به مساجد کرایست چرچ و کشتار مسلمانان، دست از تفکرات سابق خود برداشته است و با ساختن فیلم‌هایی در کانال یوتیوب جوانان را آگاه می کند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، کلیب کین، که پیش از حملات تروریستی ۱۵ مارس به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند و قتل عام وحشیانه نمازگزاران مسلمان در نماز جمعه عقاید نژادپرستی راست افراطی داشت، با دیدن تصاویر این واقعه هولناک تغییر رویه داده و اکنون با ساخت فیلم ها در کانال یوتیوب هم سن و سالان خود را آگاه می سازد.

کین می گوید زمانی که برای نخستین بار پخش زنده حمله به مساجد (فیلمی که هم اکنون تماشای آن ممنوع شده) را تماشا کردم به شدت در شوک و وحشت فرو رفتم. بدتر از همه شباهتی بود که میان خودم و آن تیرانداز می دیدم.

وی می گوید که پیش از حملات ۱۵ مارس، خودش تا اندازه زیادی تحت تاثیر تبلیغات جناح راست و اعتقادات ناسیونالیست های حامی برتری نژاد سفید بوده است و تنها شوک ناشی از این حمله تروریستی باعث شد که این جوان ۲۷ ساله از باورهای غلط گذشته خود دست بکشد.

او می گوید: وقتی شنیدم [تیرانداز مسجد] نژاپرست حامی برتری نژاد سفید بوده، رفتم و مانیفست را خواندم و فیلم را تماشا کردم. این شرم آور بود. می دانستم افراد دیگری نیز در موقعیت مشابه من هستند و باید برای آن ها دست به کار می شد. بنابراین یک کانال یوتیوب برای مقابله با تبلیغات راست گرایانه آغاز کردم.

سوءاستفاده حرکت راست افراطی از استیصال مردم!

 وی دلایل گرایشش به راست گرایی افراطی را این گونه بیان می کند: من با خانواده ام رابطه خوبی نداشتم. خودم را از دوستانم جدا کردم و فرصتی برای رفتن به کالج نداشتم، نتوانستم شغل خوبی پیدا کنم و به این نتیجه رسیدم که به صورت آنلاین بروم و سعی کنم دلایل آشفتگی زندگی ام را پیدا کنم.

کین معتقد است که در اوج استیصالش از زندگی، حرکت راست افراطی از او سوءاستفاده کرده است و آنان به این ترتیب مردان جوان سفید پوست را به دام می اندازند.

 وی می گوید: من به یک فرد فوق العاده حساس تبدیل شده بودم و آنان از سردرگمی من در زندگی بهره گرفتند. اما وقتی به راه درست افتادم فهمیدم که زندگی خیلی پیچیده تر از تفکرات راست گرایانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha