جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 890178
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
دادگستری

حوزه/ به‌منظور پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت همکاران و مردم برخی امور خدمات قضایی و اداری دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی قم که نیاز به حضور ارباب‌رجوع است به اردیبهشت‌ماه سال آینده موکول شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اطلاعیه دادگستری قم آمده است: به اطلاع همشهریان گرامی می‌رساند به‌منظور پیشگیری و کاهش عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت همکاران و مردم و ساماندهی امور محوله در شرایط فعلی در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان قم در انجام فرایند خدمات قضایی و اداری تا ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ مبتنی بر مفاد این اطلاعیه عمل می‌کند.

این اطلاعیه حاکی است: بر این اساس از ۲۰ اسفندماه جاری ساعت اداری تمام بخش‌های تابعه قضایی استان به روال سابق (از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۱۵) بازگشته است.

در ادامه آمده است: همه اقدام‌های قضایی و اداری که مستلزم حضور ارباب‌رجوع خواهد بود، از طریق تجدید اوقات رسیدگی، لغو اخطاریه‌ها و احضاریه‌های مدت‌دار، ممنوعیت پذیرش دادخواست و شکایت‌ها و لوایح و اظهارنامه‌ها در دفاتر خدمات قضایی، به ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ موکول می‌گردد.

اطلاعیه افزوده است: لازم به ذکر است مواعدی که برای اقدام ارباب‌رجوع به‌صورت قانونی یا قضایی تعیین‌شده است، مطابق مواد ۴۵۰ تا ۴۵۳ قانون آیین دادرسی مدنی تمدید می‌گردند.

این اطلاعیه حاکی است: همکاران به تمام اشخاصی که مخاطب اخطاریه یا احضاریه بوده‌اند تجدید و تمدید اوقات و لغو اخطاریه و احضاریه و علت آن را اطلاع‌رسانی خواهند نمود.

دادگستری قم در اطلاعیه خود تاکید کرده است: این اطلاعیه به‌منزله تعطیلی دادگستری و سازمان‌های تابعه نیست.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برای تعیین تکلیف در موارد ضروری که مستلزم اقدام قضایی و اداری فوری باشد، اصحاب پرونده می‌توانند حسب مورد با شماره تلفن‌های مجتمع‌های قضایی که پرونده دارند تماس حاصل نموده و پیام خود را با اعلام مشخصات و شماره تلفن اعلام نمایند و پس از ۲۴ ساعت، در مورد ضروری بودن یا نبودن مورد و راه‌کار متناسب با آن اتخاذ تصمیم شده و پاسخ به شماره اعلام‌شده ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha