شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی خوزستان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر، گزارشی مختصر از فعالیت های جهادی طلاب و روحانیون مدرسه علمیه در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین شایعات وارده در چند روز اخیر، بیان کرد.

حجت‌الاسلام حیدری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اقدامات طلاب جهادی این مدرسه علمیه در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان، اظهار داشت: پس از شیوع کرونا در استان خوزستان و تعطیلی مدارس علمیه، طلاب مدرسه علمیه دست‌ به‌کار شده و در دو بخش ضدعفونی کردن معابر و اماکن و همچنین پاسخ‌گویی به شبهات، فعال شدند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات مبلغان مدرسه علمیه امام صادق(ع) را پاسخ به شبهات مطرح شده علیه دین و روحانیت در فضای مجازی و حقیقی دانست و گفت: لازم بود روحانیون و مبلغان مدرسه در کنار طلاب جهادی که مشغول ضدعفونی کردن سطح شهر هستند، به شبهات مطرح شده نیز پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: رعایت بهداشت یک اصل مهم است اما نباید اثر دعا و توسل در کنار آن را نادیده گرفت؛ به همین دلیل مبلغان مدرسه علمیه، سعی در ترویج این مطلب مهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه میان نهادهای حوزوی شهرستان خرمشهر برگزار شده، گفت: در این جلسات مسئولان دو مدرسه علمیه امام صادق(ع) و سیدالشهداء به همراه اداره تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه حضور داشتند که نتیجه آن، تقسیم کار و تفکیک وظایف برای بهتر عمل کردن در شرایط بحرانی کشور است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر، اضافه کرد: آن قسم از کارهایی که طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام صادق(ع) انجام می‌دهند، یکی در بخش پاسخ به شبهات در فضای حقیقی و مجازی است و دیگری نیز گندزدایی، پاک‌سازی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی شهرستان است.

حجت‌الاسلام حیدری در پایان گفت: علیرغم اینکه طلاب در شرایط فعلی به‌صورت مجازی دروس طلبگی خود را دنبال می‌کنند، در خط مقدم مقابله با کروناویروس نیز حاضر بوده و إن‌شاءالله تا رفع کامل بحران، در صحنه حضور مؤثری خواهند داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    0 0
    احسنت به شما دمتون گرم