چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سعید ارجمندفر

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: یکی از اقدام بسیار خوب و پربرکت در ایام بیتوته خانگی به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ترویج فرهنگ مطالعه صحیفه سجادیه است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: یکی از کتب ادعیه ما که سرشار از معارف بلند الهی در عرصه ها و ابعاد مختلف است، کتاب شریف صحیفه سجادیه، یادگار ارزشمند امام سجاد(ع) می باشد که به خصوص رهبر معظم انقلاب در این ایام و برای دفع این ویروس منحوس، دعای هفتم آن را مورد تأکید ویژه قرار داده اند.

وی افزود: در ایام ماه رجب قرار داریم که برکات و فیوضات بسیاری بر آن مترتب است و بزرگان ما ادعیه و برنامه های مختلفی ویژه آن ذکر کرده اند که قطعاً انجام آن ها در افزایش آمادگی روحی و معنوی انسان برای مقابله با بیماری ها و سختی ها بسیار مؤثر است.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب خاطرنشان کرد: گرچه مطالعه کتب عمومی و تماشای فیلم های خوب و جذاب در ایام خانه نشینی می تواند مفید باشد اما به نظر بنده، مهم تر از همه این ها آن است که انسان با توجه به حال و هوای معنوی ماه رجب، بیش از پیش اهتمام به قرائت قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه داشته باشد.

وی همچنین گفت: توصیه ام به خصوص به نسل جوان آن است که نامه بسیار پرمحتوای امیرالمومنین(ع) به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع) در نهج البلاغه را حتماً مطالعه نموده و همچنین خواندن دعای جوشن صغیر و زیارت عاشورا را فراموش نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر در خاتمه با بیان این که ایام بیتوته خانگی بهترین فرصت برای ارتباط با خدا و دعا و مناجات و ذکر توسل است، اظهار داشت: انشاالله با رعایت کامل مسایل بهداشتی و درمانی و توجه ویژه به بحث دعا و معنویت، بحران ویروس کرونا را نیز با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha