چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حرم رضوی

حوزه/ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اعلام کرد که در روزهای آینده با حضور خدام حرم امام رضا(ره) در بیمارستان‌های سراسر کشور، برنامه‌های معنوی و زیارت مجازی اجرا خواهد شد و بیماران و کادر پزشکی یک وعده مهمان سفره رضوی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، به نقل از آستان قدس رضوی، محمد حسین استادآقا با اعلام این خبر گفت: با دستور تولیت آستان قدس رضوی در روزهای آینده با حضور خدام حرم امام رضا علیه السلام در کلیه بیمارستان‌های سراسر کشور، برنامه‌های معنوی و زیارت مجازی اجرا خواهد شد و  بیماران و کادر پزشکی این مراکز یک وعده مهمان سفره رضوی خواهند بود.

وی ادامه داد: سامانه «مدافعین افتخاری سلامت» با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های تهران، گیلان و قم راه‌اندازی شده که ۷ خدمت مختلف برای آن تعریف شده است. در این سامانه طرح‌های «همیار سلامت»(خدمت به بیماران)، «همیار دوزندگی»(تولید البسه بیمارستانی)، «صدای سلامت» (پاسخگویی تخصصی)، «خادم مدافعان سلامت»(خدمت به کادر درمانی)، «خادم سلامت محله»(پاک سازی سطوح شهر)، «حسینیه سلامت» (نقاهتگاه موقت) و «همیار مالی» (کمک‌های نقدی) تعریف شده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: درحال حاضر به خادمیاران رضوی در این خصوص اطلاع‌رسانی شده است و تاکنون ۱۵۰۰ نفر از استان تهران در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و بنا داریم در ۱۰ بیمارستان استان تهران که درگیر بیماری کرونا هستند، خدمات مطرح شده را ارائه دهیم.

استاد آقا اضافه کرد: علاوه بر خادمیاران رضوی، تمام افراد علاقمند مشارکت در این طرح که در استان‌های تهران، قم و گیلان ساکن هستند، می‌توانند برای ثبت نام به سایت بنیاد کرامت رضوی به آدرس bkr.ir مراجعه و در صفحه «مدافعان افتخاری سلامت» ثبت نام نمایند.

وی همچنین ارائه مشاوره تلفنی از طریق سامانه «۴۰۳۰» که توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) راه‌اندازی شده است را از دیگر طرح‌های اجرایی در راستای کمک به مقابله با کرونا ذکر کرد و گفت: ۴۲۰ نفر از پزشکان خادمیار سلامت نیز در این سامانه مشغول خدمت‌رسانی هستند و روزانه به طور متوسط ۴ ساعت به صورت تلفنی به مخاطبان مشاوره ارائه می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: بنیاد کرامت رضوی با «قرارگاه مردمی مدافعان سلامت» که برای  خدمت‌رسانی به مردم در تهران تشکیل شده است، همکاری دارد.

استاد آقا تصریح کرد: هم‌اکنون مجموعه‌ای از خادمیاران در استان گیلان با پشتیبانی بنیاد کرامت رضوی در حال خدمت هستند و در نظر داریم این خدمت‌رسانی را در سطح کشور گسترش دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha