سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
  پلیس بریتانیا به اشتباه خود در برداشتن حجاب زن مسلمان اذعان کرد

حوزه/ گروه حقوق بشر کیج می‌گوید که موارد مشابه برداشتن حجاب زنان به صورت اجباری دیده شده است که می تواند یک استراتژی ناشناخته توسط پلیس برای هدف قرار دادن زنان مسلمان در فرودگاه های انگلستان را نشان دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، پس از شکایت انجام شده توسط یک بانوی مسلمان، پلیس بریتانیا اخیرا اظهار داشت که وادار کردن زنان مسلمان به کشف حجاب و برداشتن روسری در فرودگاه های این کشور می تواند غیرقانونی باشد.

در جلسه توافقی که پلیس متروپولیتن بریتانیا برای جبران خسارت با این زن مسلمان خارج از دادگاه داشت، مقامات بریتانیایی اذعان داشتند اقدام افسران پلیس برای برداشتن اجباری حجاب زنان برای گرفتن عکس، نقض حقوق بشر بوده و حقوق مذهبی این زن مسلمان رعایت نشده است.

متن مصاحبه ضبط شده با زن ۲۵ ساله ، معروف به آسیه و افسران مرد در فرودگاه هیترو در اکتبر سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که پلیس به او گفت که  ما اجازه داریم از تو به زور عکس بی حجاب بگیریم!

در متن دیده می شود که افسران به آسیه می گویند که اگر اجازه ندهد در نهایت دستگیر می شود.

این درحالی است که قانون انگلیس به ماموران اجازه می دهد در فرودگاه ها و بنادر بریتانیا بدون هیچ دلیلی فرد را به بهانه مشارکت در تروریسم متوقف ساخته و مورد تفتیش قرار بدهند، بدون اینکه زمینه ای برای ظنّ شخص به مشارکت در تروریسم داشته باشند او را هدف قرار داده و اگر فرد به سئوالات آنان یا درخواست هایشان مثلا برداشتن حجاب پاسخ ندهد، جرم محسوب می شود.

آسیه که به همراه خانواده به دیدار خواهرش در بحرین سفر کرده بود ، توضیح داد که از درخواست برداشتن حجاب به شدت ناراحت شده است.

متن نشان می دهد که افسر می گوید: من هیچ ایده ای از موقعیت گوش های شما بر روی صورت شما ندارم، شما ممکن است حتی گوش هم نداشته باشید. ما نمی دانیم که شما چگونه به نظر می رسید.

گروه حقوق بشر کیج می گوید که موارد مشابهی دیده شده است ، که می تواند یک استراتژی ناشناخته توسط پلیس برای هدف قرار دادن زنان مسلمان در فرودگاه های انگلستان را نشان دهد.

محمد ربانی ، مدیر عامل کیج گفت: روشن است که پلیس می داند که آنها علیه زنان مسلمان تبعیض قائل هستند و بنابراین تصمیم به پرداخت غرامت گرفته اند تا این پرونده باعث نشود زنان دیگری بیایند و شکایت کنند.

  پلیس بریتانیا به اشتباه خود در برداشتن حجاب زن مسلمان اذعان کرد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha