جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حوزه/ حوزه علمیه و طلاب با حضور جهادی در عرصه سلامت بار دیگر نشان دادند، لحظه ای از مردم جدا نیستند و در همه موارد مانند 8 سال دفاع مقدس پشتیبان مردم، انقلاب و نظام هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین اقبالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که امروز با وجود مسئله ویروس کرونا در کشور و تعطیلی بسیاری از مراکز حوزوی، علمی و دانشگاهی اما شاهد رونق گرفتن دروس در فضای مجازی هستیم، گفت: این ویروس باعث نشده تا طلاب لحظه ای از درس، تبلیغ و فعالیت علمی غفلت کنند.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: با هماهنگی که بین اساتید، طلاب و مرکز مدیریت صورت گرفته، اساتید به صورت اختیاری و با انتخاب گروهای مشخص در فضای مجازی با طلاب در ارتباط هستند و اقدام به بارگذاری صوت دروس و یا گفتگوی بین الاثنینی یا همان گفتگوی دو طرفی می کنند.

وی بیان داشت: این فعالیت از همان روزهای ابتدایی شیوع این جنگ بیولوژیکی آغاز شد و اساتید وظیفه شناس اجازه ندادند حتی لحظه ای فعالیت آموزشی طلاب عقب بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: در این مدرسه طلاب در 6 پایه مشغول تحصیل هستند و در حال حاضر نیز 30 استاد با حضور گروهایی از پایه مختلف مشغول ارائه دروس می باشند.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: اگر چه فضای مجازی نمی تواند عملکرد خوبی برای انجام مسائل آموزشی باشد به دلیل عدم فیزیکی و ارتباط مستقیم استاد با شاگرد، ولی نمی توان از مسئله آموزش، اخلاق، ارائه مسائل تربیتی و... حتی در ایام نوروز هم کوچکترین غفلتی کرد.

وی بیان داشت: مشخصا اساتید یا از طریق نرم افزار« اسکایت» که قابلیت ارتباط تصویری و گفتگوی بین استاد و شاگرد را فراهم کرده و یا انجام تقریر نویسی از سوی طلبه و بارگذاری صوت درس استاد در کانال ایتاء با هم در تعامل می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: با این وضعیت که به صورت روزانه انجام می شود، فعالیت کار آموزشی متوقف نمی شود و طلبه ها به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: از دیگر فعالیت طلاب این مدرسه، حضور طلاب فارغ التحصیل این مدرسه در موضوع مهم جهاد سلامت در بیمارستانهای فرقان و کامکار برای رسیدگی به بیماران ویروس کرونایی است.

وی بیان داشت: این مسئله ضمن این که مورد استقبال جدی مردم قرار گرفته، باعث شده کارها به سرعت انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: همه تلاش این است با انجام این نوع فعالیت ها و ارائه مباحث اخلاقی وتربیتی در فضای مجازی برای طلاب، بی انگیزگی آنها را کم و یا از بین ببریم.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: حوزه علمیه و طلاب با حضور جهادی در عرصه سلامت بار دیگر نشان دادند لحظه ای از مردم جدا نیستند و در همه موارد مانند 8 سال دفاع مقدس پشتیبان مردم، انقلاب و نظام هستند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha