شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام جعفر جویباری، مدیر مدرسه علمیه جهانگیرخان قم

حوزه/ مسئله اخلاق و تربیت در کنار آموزش بسیار مهم است و طلبه لازم است از هر دو جهت به رشد قابل ملاحظه ای برسد تا در آینده نزدیک بتواند فرد مؤثر برای جامعه و کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جویباری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نشر ویروس کرونا در قم و تعطیلی مدارس علمیه گفت: مدرسه علمیه جهانگیرخان هم براساس رسالتی که در امر آموزش دارد، لحظه ای از این امر غفلت نکرده و بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به برنامه ریزی تحصیلی و برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب این مدرسه در فضای مجازی کرده است.

 مدیر مدرسه علمیه جهانگیرخان افزود: با توجه به این که مدیریت این مدرسه اجازه داشتن گوشی موبایل به طلاب مشغول به تحصیل در این مدرسه را نمی دهد و این موضوع از قوانین لازم الاجرای این مدرسه است، بدین صورت مدیریت مدرسه علمیه جهانگیرخان برای عقب نماندن طلاب از بحث آموزش اجازه استفاده طلاب از گوشی والدین را داده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر صوت اساتید و جزوه دروس در کانال ایتاء بارگذاری می شود و طلاب می توانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جویباری گفت: از دیگر فعالیت های که در این مدرسه علمیه صورت می گیرد این است که شبها در ساعت مشخصی اساتید با شاگردان خود تماس تلفنی می گیرند و کارهای پشتیبانی علمی را انجام می دهند.

مدیر مدرسه علمیه جهانگیرخان افزود: مسئله ای که هیچ گاه از آن غفلت نشده است، ارائه مباحث تربیتی و اخلاقی است. قرار شد مانند سابق اساتید اقدام به مباحث تربیتی و اخلاقی در فضای مجازی کنند و حتی این مسئله را از وظایف خودم دانسته و هر روز این کار را انجام می دهم تا از این موضوع  طلاب به رشد و کمال برسند.

وی اظهار داشت: مسئله اخلاق و تربیت در کنار آموزش بسیار مهم است و طلبه لازم است از هر دو جهت به رشد قابل ملاحظه ای برسد تا درآینده نزدیک بتواند فرد مؤثر برای جامعه و کشور باشد.

حجت الاسلام جویباری گفت: این برنامه ها در ایام عید نیز با قوت بیشتری ادامه دارد و همه تلاش مدیریت این مدرسه این است طلاب این مدرسه از تحصیل و تهذیب عقب نمانند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha