جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بنده از جانب حوزه علمیه و امامان جماعت اعلام می‌کنم که همه ما در خدمت ستاد پیشگیری هستیم و آمادگی کامل در بین طلاب، روحانیون و اعضای هیئات‌ استان وجود دارد که برای خدمت‌رسانی به بیماران به یاری کادر پزشکی اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در ستاد پیشگیری از کرونا با تشکر از اقدامات این ستاد، اظهار کرد: ستاد پیشگیری استان، در روزهای گذشته عملکرد خوبی از خود نشان داده است که باید از این اقدامات تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا در روند کارها اختلاف سلیقه وجود خواهد داشت، همانند چیزی که در دوران دفاع مقدس شاهد بوده‌ایم، ابراز داشت: امروز دغدغه همه ما یکی است و آن هم کنترل این مشکل است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در جامعه، شرایط زمانی را بسیار سخت و حساس خواند و گفت: مردم به برخی از برنامه‌ها همچون دید و بازدیدهای عید عادت کرده‌اند و جزء رسوم آنها محسوب می‌شود، بنابراین برای تغییر این عادات باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، اذعان داشت: استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی و راه اندازی آموزش‌های آنلاین فرصت‌هایی است که امروز ایجاد شده است و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به راه‌اندازی ستاد مردمی مقابله با کرونا در همدان، یادآور شد: در روند اجرای کارهای این ستاد، تأکید شده است که اقدامات آن در هماهنگی کامل با ستاد استانی باشد و از اقدامات موازی در آن جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: بنده از جانب حوزه علمیه و امامان جماعت اعلام می‌کنم که همه ما در خدمت ستاد پیشگیری هستیم و آمادگی کامل در بین طلاب، روحانیون و اعضای هیأت‌های استان وجود دارد که برای خدمت‌رسانی به بیماران به یاری کادر پزشکی اعزام شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در غسل دادن هموطنانی که در اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند، فتوا تمام فقها بر تغسیل است، یادآور شد: تغسیل این اموات توسط طلاب آموزش دیده و با رعایت تمام پروتکل‌ها انجام خواهد شد.

وی خواستار در نظر گرفتن ذهنیت جامعه در مصوبات و تصمیم‌های ستاد شد و گفت: دشمن در فضای مجازی به دنبال آن است تا با طرح مطالبی بر ذهن مردم و جامعه اثر منفی بگذارد و لذا ما باید با اقدام درست و به جا مراقب تصمیمات خود باشیم.

امام جمعه همدان به برخی از اقدامات دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن با اتهام زدن و حمله به مقدسات و قم هراسی، به بهانه کرونا، درصدد دست یابی به اهداف خود است.

وی خطاب به اعضای ستاد پیشگیری یادآور شد: این ستاد باید در برابر ترس و اضطراب هم چاره ای بیاندیشد و در این موضوع هم ورود کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با اشاره به ماه رجب و شعبان و لزوم استفاده از آن، گفت: استغفار، دعا و توسل به پروردگار عالم به عنوان مبدا تحولات، اقدام مهمی است که نباید از آن غافل شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha