جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی به‌عنوان عضو هیات امنای پژوهشگاه قوه قضاییه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با حکمی از سوی رئیس دستگاه قضا، به‌عنوان عضو هیات امنای پژوهشگاه قوه قضاییه، منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه، در حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری را به‌عنوان عضو حقیقی هیئت ‌امنای پژوهشگاه قوه قضائیه منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، بخشی از متن حکم رئیس قوه قضاییه، برای اعضای حقیقی هیأت امنای پژوهشگاه قوه قضاییه بدین شرح است؛

با عنایت به تخصص و توانایی‌های علمی و پژوهشی جنابعالی و در اجرای ماده ۵ اساسنامه پژوهشگاه قوه قضاییه مصوب سال ۱۳۹۱، بنا به پیشنهاد رئیس محترم پژوهشگاه به‌موجب این ابلاغ برای مدت چهار سال به‌عنوان عضو هیات امناء پژوهشگاه قوه قضاییه منصوب می‌شوید.

اهمیت امر پژوهش و نقش مؤثر پژوهش‌های علمی و کاربردی متناسب به نیازمندی‌های قوه قضاییه به‌ویژه در گام دوم انقلاب اسلامی و دوره تحول ایجاب می‌نماید با برنامه‌ریزی مناسب و اهتمام نسبت به مساله‌شناسی در این قوه و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و قضات عالم و با تجربه، نیازمندی‌های پژوهشی قوه قضاییه با نگاه به اولویت‌ها تأمین و راهکارها و راه‌حل‌های علمی و عملی برای تحقق تحول قضایی و توسعه عدالت از ناحیه پژوهشگاه برای بخش‌های مختلف قوه قضاییه تدوین و ارائه گردد.

لازم به ذکر است، طبق اساسنامه پژوهشگاه قوه قضاییه مصوب ۱۳۹۱، هیات امنای پژوهشگاه از ۳ عضو حقوقی شامل رئیس قوه قضاییه به‌عنوان رئیس هیات امنا، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه به‌عنوان دبیر هیات امنا و وزیر دادگستری و همچنین ۴ عضو حقیقی به پیشنهاد رئیس پژوهشگاه و تأیید رئیس قوه قضاییه تشکیل می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha