پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسین بنیادی

حوزه/ در گذشته رهبر انقلاب بارها و بارها بر اهمیت مسئله سبک زندگی و زنده نگه داشتن و خطر تغییر سبک زندگی هشدار داده بودند، ولی توجهی به این مسئله نشده است و امروز نمونه های بارز از این تغییر سبک زندگی را شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تغییر سبک زندگی گفت: اگر کسی بخواهد خلاف مسائل و دستورات دینی عمل کند، این عمل بدعت است و از نظر شرع پذیرفته نیست.

این استاد حوزه اظهار داشت:  بدعت های غلطی که امروز در بین جوانان رایج است  اعمال بسیار خطرناکی است، چرا که موجب آسیب رسانی روح و روان آدمی می شود.

وی افزود: اگر این عمل به عنوان خرافه در جامعه راه افتاده است، قطعا عقل پذیرای چنین بدعت و خرافه های نادرست که جان انسان را به خطر می اندازد، نیست و اهل عرف نسبت به امور خطرناک فاصله می گرفتند و انجام نمی دادند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: تغییر سبک زندگی که با نشر ویروس کرونا  همراه شده، همین خطر آن را دو چندان کرده است. به نظر می رسد که سبک زندگی در موضوعات مختلف دچار تحولاتی شده است.

این استاد حوزه اظهار داشت: معنا ندارد در جامعه دینی، افرادی برای حفظ جان، الکل بخورند و بر اثر همین مسئله جان شان را از دست بدهند و یا زمانی که شاهد نشر ویروس در جامعه هستیم و دستورات این است مردم در خانه بمانند تا جلوی نشر این ویروس گرفته شود، اما افرادی بی احتیاطی کنند با حضورشان در خیابانها موجب نشر ویروس شوند.

وی افزود: بعضی از افعال غلط و رایج در بین جوان نشان از این واقعیت است که شاهد تغییر در سبک زندگی اسلامی در جامعه دینی هستیم و  این زنگ خطری است که از مدتها قبل به صدا در آمده ولی در سایه بی توجهی روز به روز بیشتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: در گذشته رهبر انقلاب بارها و بارها بر اهمیت مسئله سبک زندگی و زنده نگه داشتن و خطر تغییر سبک زندگی هشدار داده بودند، ولی توجهی به این مسئله نشده است و امروز نمونه های بارز از این تغییر سبک زندگی را شاهد هستیم.

این استاد حوزه اظهار داشت: این تغییر سبک زندگی آسیب جدی و هشدار جدی است و لازم است  عوامل این تغییر را شناسایی کنیم و نسبت به عوامل این خطر در بین جوانان جامعه تبیینی صورت بگیرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha