پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد حسن رستمیان - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: قطعا با توصیه های مراجع معظم و بزرگان دینی، عمل و رعایت توصیه‌ها و دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا بر همگان «حجت شرعی» است .

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه اظهار داشت: براساس آموزه‌های دینی و روایات، همه ما معتقد هستیم که انسان‌ها همواره در معرض آزمایش الهی قرار دارند و البته منشأ، سبب و شکل گیری این آزمایش برای افراد، جوامع و دوره‌های زمانی متفاوت است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: خداوند متعال در آیه شریفه ۱۵۵ از سوره مبارکه بقره به این نکته اشاره دارد که انسان گاهی با ترس و نگرانی و مشکلات اقتصادی، گاهی با ثمر ندادن تلاش‌هایش و گاهی با نقص در انفس و مسائلی که جان انسان‌ها را تهدید می‌کند آزمایش می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز مسئله شیوع ویروس کرونا بدون شک بستری برای آزمایش ما انسان‌ها است تا مشاهده شود هرکس چگونه امتحان خود را پس می‌دهد، افزود: در شرایط به وجود آمده فعلی عده ای برای کاهش درد مردم و حفظ سلامت جامعه فداکاری می کنند و عده ای نیز با سوء استفاده از این فضا به احتکار مواد بهداشتی روی آورده اند و مردم ما در شرایط موجود به خوبی درک می کنند که کدام گروه در این آزمایش الهی سربلند خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: قطعا با توصیه های علماء و مراجع معظم و بزرگان دینی، عمل و رعایت توصیه‌ها و دستورات بهداشتی کادر و پرسنل زحمتکش بهداشت و درمان و پزشکان در شرایط موجود برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا بر همگان یک «حجت شرعی» است زیرا دین مبین اسلام رعایت و حفاظت و صیانت از سلامت و بهداشت افراد را جزو اوجب واجبات می‌داند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش عوامل اضطراب و استرس است، گفت: تکیه و توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) یکی از مهم ترین عوامل اصلی پیروزی بر اضطراب و استرس است و با عنایت به بسته بودن درب حریم مطهر اهل بیت(ع) در شرایط فعلی، توسل و زیارت از راه دور توصیه می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی تصریح کرد: ضرورت دارد تا با توجه به شرایط فعلی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مقابله با این ویروس منحوس، همگان در ایام عید نوروز به شعار «در خانه بمانیم» عمل کنند تا ضمن جلوگیری از ابتلاء خود به این ویروس، با حضورمان در اجتماع و ابتلاء دیگر افراد جامعه به این ویروس دچار عمل حق الناس نشویم.

وی با اشاره به سنت حسنه دید و بازدید و صله رحم نیز افزود: همچنین ضروری است تا مردم عزیز ما در جامعه به جهت حفاظت و صیانت از سلامت خود و دیگر افراد جامعه، سنت حسنه دید و بازدید و صله رحم در ایام عید نوروز را به فرصتی دیگر  بعد از  اتمام این بیماری موکول کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha