پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کاظمین

حوزه/ تولیت آستان مقدس کاظمین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فرا رسیدن سالروز شهادت امام کاظم(ع) از مردم عراق خواست زیارت خود را از راه دور انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از عراق، نشست تخصصی آستان مقدس کاظمین علیهما السلام با مشارکت شبکه رسانه ای عراق و مسئولان و شخصیت های مختلف عراقی برگزار شد.

حیدر الشمری در سخنان خود در این نشست تاکید کرد: آستان مقدس کاظمین( ع) نقش مهمی در اجرای توصیه های آیت الله سیستانی درباره پرهیز از تجمع ها و پیشگیری از شیوع بیماری (کرونا) داشته و بر اساس وظیفه شرعی و حرفه ای خود اقدامات زیادی را برای حفظ سلامت زائران انجام داده است و همچنان به توصیه های ستاد بحران عراق برای مقابله با بیماری کرونا پایبند است.

شمری در ادامه سخنان خود از موکب های حسینی کاظمیه مقدس به خاطر همکاری با حرم مطهر در زمینه لغو برگزاری مراسم تشییع نمادین امام موسی کاظم علیه السلام تشکر و قدردانی کرد و این کار را در راستای حفظ سلامتی زائران دانست و افزود: موکب ها علاوه بر این در زمینه آگاهی بخشی اجتماعی و پاکسازی و ضد عفونی اماکن عمومی همکاری خوبی داشته اند.

در ادامه این نشست شیخ عماد الکاظمی از محققان حوزه علمیه در سخنان خود با اشاره کرامت و جایگاه ویژه انسان نزد خدای متعال گفت: هرآنچه که منجر به تکریم و احترام گذاشتن به انسان باشد باید بدان عمل کرد و شعار این نشست نیز تاکید دارد که حفظ جان انسان ها یک مسئولیت شرعی و ملی و اجتماعی است و از این رو بر تمام مؤسسات و افراد لازم است برای حفظ جان مردم به ویژه زائران دست به دست هم بدهند.

وی افزود: این روزها با توجه به شیوع بیماری کرونا می توان زیارت را از راه دور انجام داد تا سلامت زائران تامین شود و البته روایاتی نیز در مورد زیارت از راه دور داریم مانند زیارت پیامبر(ص) و زیارت امام حسین(ع) و همچنین زیارت امام کاظم(ع).

شیخ کاظمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مرجعیت دینی (آیت الله سیستانی) اقدامات و توصیه های خوبی در زمینه تعطیلی تجمع ها بیان کرده است و به خاطر ضرر و زیانی که بر تجمع ها مترتب است از مومنان خواسته از تجمع پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که انسان ها در مورد مسائل مختلف مانند پزشکی نیز به کارشناس و متخصص رجوع می کنند؛ باید برای یادگیری نظر شریعت مقدس درباره مسائل مختلف به متخصصان و کارشناسان دینی مراجعه کنند و این کارشناسان البته همان مراجع هستند و مومنان باید توجه کنند که در مورد مسائل شرعی نباید اظهار نظر کنند به ویژه در مورد این موضوع مهم که باید از ضررهای مترتب بر آن پیشگیری کرد.

شیخ کاظمی در پایان تاکید کرد: همه ما باید به درگاه خداوند تضرع کنیم و صبر پیشه کرده و به توصیه های مرجعیت دینی و پزشکان متخصص عمل کنیم تا سلامت و جان شهروندان در برابر این بیماری خطرناک حفظ شود. به همین خاطر امسال تولیت آستان مقدس کاظمین بنا بر مسئولیت خود به عنوان تولیت این مکان مقدس و همچنین به عنوان یک پزشک از زائران و مردم عزیز می خواهد امسال زیارت خود را از راه دور انجام دهند تا سلامت مردم به خطر نیفتد و البته این زیارت آثار بزرگی نیز درپی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha