جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام کاظم

P,CI/ عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: ما باید خویشتن داری و سعه صدر و نیز مهرورزی با مردم را از سیره امام کاظم(ع) بیاموزیم.

حجت الاسلام محمد بنکدار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام کاظم(ع) ابراز داشت: یکی از شاخصه های بسیار مهم در بررسی سیره نورانی حضرت موسی بن جعفر(ع)، ناظر به لقب ایشان "کاظم" به معنای فروخورنده خشم است و این "کظم غیظ" حقیقتاً امروز از جمله الزامات مهم فراروی سبک زندگی جامعه ماست.

وی افزود: از امام کاظم(ع) نقل است که فرمودند: "هر کسی که خشم خود را از مردم باز دارد، خداوند در روز قیامت عذاب خود را از او باز می دارد".

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با اشاره به این که مهرورزی و خوبی در حق مردم گذشت از اشتباهات و خطاهای آن ها در سیره و گفتار امام هفتم، اهمیت و جایگاه بسیار ویژه ای دارد، اظهار داشت: از نگاه موسی بن جعفر(ع) مهرورزی با مردم نیمی از عقل است و لذا چنانچه ما بتوانیم همین مساله را از ایشان و اجداد و اولاد طاهرینشان به عنوان یک الگوی گفتاری و رفتاری بسیار ارزشمند فرابگیریم، بدون تردید بسیاری از مشکلات جامعه مان حل خواهد شد.

وی یادآور شد: البته همه ابعاد مدنظر در سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) از جمله امام کاظم(ع) برای ما حاوی نسخه زندگی سعادتمند و مملو از آرامش و آسایش است، به شرط آن که نه تنها در حد زبان و حرف بلکه در عمل از این الگوها پیروی نماییم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha