چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد حسین کبیریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان این که همه مدارس علمیه خواهران استان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ستاد قرارگاه سلامت تشکیل داده اند، گفت: از زمان تشکیل این قرارگاه ها خدمات شایانی توسط طلاب خواهر در تولید ماسک و دستکش صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام کاظم(ع) و تبریک سال جدید، اظهار داشت: امیدواریم سال جدید که همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(علیه السلام) آغاز می شود، عنایات اهل بیت(علیهم السلام) را به همراه داشته باشد و ان شاءالله بلیّه ویروس منحوس کرونا از ملت ایران برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مدارس علمیه خواهران استان تهران در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ابراز داشت: با توجه به اصرار مسئولین بر محدود شدن تجمعات، اولین اقدام حوزه خواهران تهران در راستای مقابله با شیوع این ویروس تعطیلی مدارس بود، یعنی تمامی کلاس های درس را که به صورت حضوری برگزار می کرد طی ابلاغیه ای مقرر شد طلاب در مدارس حضور پیدا نکنند اما درس و بحث دروس، تهذیب و فعالیت های اجتماعی همچون گذشته به صورت مجازی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی ارائه و پیگیری شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران ادامه داد: در همین رابطه اساتید مدارس علمیه با تشکیل گروه هایی در فضای مجازی برای هر درس، تدریس دروس را به صورت منظم و روزانه به طلاب ارائه می دهند و الحمدلله طلاب نیز ضمن این که دروس خود را بدین طریق پیگیری می کنند به توصیه های مسئولین در رعایت اصول بهداشتی اهتمام دارند، زیرا حوزه های علمیه خواهران خود را در خط مقدم مبارزه با انتشار این ویروس و ملزم به رعایت توصیه های بهداشتی مسئولین می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان این که همه مدارس علمیه خواهران استان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ستاد قرارگاه سلامت تشکیل داده اند، گفت: از زمان تشکیل این قرارگاه ها در مدارس علمیه خدمات شایانی توسط طلاب خواهر در تولید ماسک و دستکش صورت گرفته است و همه این تولیدات در اختیار مردم و اقشار مختلف جامعه قرار داده شد و این خدمات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از دیگر اقدامات مدارس علمیه خواهران فعالیت های فرهنگی اعم از توصیه به رعایت اصول بهداشتی، دعوت به صبر و مقاومت و دلداری دادن به مردم و ایجاد فضای معنوی در راستای کاستن از آسیب های ناشی از استرس و اضطراب ها می باشد که به صورت منظم و روزانه در فضای مجازی انجام می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران اظهار کرد: طلاب حوزه های خواهران برای حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی جهت ارائه مشاوره و کمک به بیماران کرونایی و نیز برای تجهیز و کفن و دفن فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا آمادگی دارند و هر کجا که نیاز باشد و درخواست کنند، آماده ارائه خدمت و کمک می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان با اشاره به تصمیمات نشست اخیر ستاد بحران نهادهای حوزوی، خاطرنشان کرد:  این ستاد مسئولیت انسجام فعالیت های گروه های مختلف عضو ستاد را بر عهده دارد و آخرین اقدامات صورت گرفته در این ستاد بررسی می شود تا همه مجموعه ها اقدامی هماهنگ و سیاستی یکپارچه داشته باشند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha