سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی

حوزه/ اگر انسان دارای نگاه جهان بینی توحیدی، الهی و معرفتی شود همه زندگی او در ابعاد علمی، اخلاقی و عقاید نیز تغییر خواهد کرد و آن وقت است که انسان تکلیف شناس، اخلاق محوری و معرفت نگر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، ضمن تبریک این ایام، گفت: مهمترین پیام مبعث نبی مکرم اسلام این است که انسانها را متوجه خدا کند. لذا بحث جهان بینی توحیدی از اهمیت خاصی برخاصی برخوردار است چون انسان را به خدا و دین نزدیک می کند و آنچه که بین انسانها فاصله ایجاد می کند، جهان بینی غیر توحیدی است.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: از دیگر پیام های مبعث توجه انسان به مباحث عقلی و شرعی و تمسک به قدرت ظاهری و باطنی است. اگر انسان نگاه عقلی و شرعی و تمسک به قدرت ظاهر و باطنی مبعث داشته باشد می تواند از آثار آن حتی در شرایط سخت بهره ببرد.

این استاد حوزه افزود: اگر انسان دارای نگاه جهان بینی توحیدی، الهی و معرفتی شود همه زندگی او در ابعاد علمی، اخلاقی و عقاید نیز تغییر خواهد کرد و آن وقت است که انسان تکلیف شناس، اخلاق محوری و معرفت نگر خواهد شد.

وی بیان داشت: این روزها شاهد نشر ویروس کرونا در کشور و جهان هستیم. این مسئله به خوبی نشان داد آنهایی که به این مسئله با نظر مادی نگاه می کردند در بعُد درمان و شیوع دچار نوعی افراطی گری شدند و اگر نگاه دینی، عقلانی و الهی بود قطعا مسیر هم فرق می کرد و انسان گرفتار افراطی گری نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: آنچه امروز بیش از آن به نیازمندیم بررسی سیره اهل بیت(ع) همراه با عقلانیت و دیانت است. هر جایی عقلانیت و دیانت همراه هم بودند و با هم دیدیم و از همدیگر فاصله نداشتند، در مشکلات به نتیجه رسیدیم.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: بر این باوریم وقتی فعالیت ها همراه با جهان بینی الهی، و عقلانی و دینی همراه باشد همه کارها نتیجه خواهد داد و از جمله همین فعالیت های طلاب و روحانیون درعرصه جهاد سلامت در بیمارستانها است.

این استاد حوزه افزود: وقتی نگاه ما به فعالیت ها دینی و معرفتی باشد انسان را در میدان سخت نگاه می دارد و اگر بتوانیم این پیام مهم را از بعثت بگیریم، نگاه ما به آینده و افق های بلند تغییر خواهد کرد و با سرعت بیشتری می توانیم به آن مسیر برسیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha