جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: پیامبر فرهنگ ارزشی و عدالت محور را جایگزین فرهنگ جهالت کرد و راه سعادت را به بشریت نشان داد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  ضمن تبریک سالروز مبعث حضرت محمد (ص) به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: حقیقت امر این است که خداوند متعال با بعثت پیامبر تحولی در جامعه جاهلی آن روز ایجاد کرد و خط بطلانی بر گمراهی‌ها کشید.

وی بابیان این‌که تعبیرات قران خود گواهی بر این مدعا است، افزود: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: پیامبری در بین ملتی مبعوث شد که این ملت قبل از این‌که پیامبر میان آن‌ها باشد در ضلالت و جهالت بودند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: چه جنگ‌هایی خانمان‌سوزی که در آن دوران برپا نمی‌شد و چه عادت‌های زشتی که در آن جامعه رواج نداشت.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام فرهنگ جاهلیت را به فرهنگ ارزشی تبدیل و به‌جای ظلم عدالت را در جامعه حکم‌فرما کرد.

عضوهیئت رئیسه  خبرگان رهبری ابراز داشت: طبعاً هر حرکت و نهضتی دشمنانی دارد و در این میان یاران پیامبر در برابر این توطئه‌ها ایستادند و

اسلام از جزیره العرب به تمام جهان نشر و گسترش یافت.

وی ادامه داد: امروز جمعیت قابل‌توجهی از مسلمانان در سراسر جهان حضور دارند و بانام زیبای رسول اکرم (ص) پیام دینی و الهی را به جامعه بشریت منتقل می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: روز بعثت از روزهای بزرگ الهی است که خداوند متعال در این روز منت بر سر مردم گذاشته است و در قرآن کریم نیز می‌فرماید: لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَی المُؤمِنینَ إِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم یتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیزَکیهِم وَیعَلِّمُهُمُ الکتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ.

وی بیان داشت: منت معمولاً درجایی به کار می‌رود که نعمت بزرگی به مردم داده شود و چه نعمتی بزرگ‌تر از بعثت و مبعث رسول اکرم (ص) که بشریت را از گمراهی و جهالت نجات داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha