پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر شما/ طلاب جهادی پای کار مبارزه با ویروس کرونا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گیلان گفت: وقتی بیماران کرونایی فوت می کردند، کسی حاضر نبود آنها را غسل و کفن کند، ولی طلاب با همه مشکلات، نبود امکانات اولیه و با وجود خطر انتقال ویروس، براساس وظیفه اقدام به تغسیل، کفن و دفن آنان کردند و این کار جهادی همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان، با اشاره به شیوع کرونا در کشور، در رابطه با فعالیت های طلاب جهادی استان، گفت: از زمان شیوع کرونا در این استان طلاب و روحانیون وارد میدان شدند و با انجام فعالیت های جهادی در عرصه سلامت بار دیگر نشان دادند هرگز روحانیت از مردم جدا نبوده و در همه سختیها و مشکلات با مردم، نظام و انقلاب هستند.

مدیر حوزه علمیه گیلان ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ طلبه جهادی در رشت و دیگر شهرهای استان که درگیر با ویروس کرونا هستند، در قرارگاه جهادی سلامت حوزه، مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی در امر تغسیل، کفن و ضدعفونی شهر، دادن روحیه و انگیزه به بیماران هستند.

وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت های قرارگاه جهادی سلامت حوزه استان، توزیع اقلام بهداشتی و معیتشی بین نیازمندان است. در این رابطه ۵۰۰ بسته معیشتی بین مردم توزیع شده است.

مدیر حوزه علمیه گیلان افزود: هم اکنون طلبه های جهادی استان در دو بیمارستان رازی، رسول اکرم(ص) مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند.

وی اظهار کرد: مسأله ای که از زمان شیوع ویروس در استان گیلان نباید از آن غافل شد، این است وقتی بیماران کرونایی فوت می کردند، کسی حاضر نبود آنها را غسل و کفن کند، ولی با این حال طلاب با همه مشکلات، نبود امکانات اولیه و با وجود خطر انتقال ویروس، براساس وظیفه اقدام به تغسیل، کفن و دفن این اموات کردند و این کار هم اکنون نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری تصریح کرد: این مسأله نشان می دهد روحانیت و حوزه در همه مسائل پای نظام و مردم ایستاده و با از خودگذشتگی و ایثار اجازه نمی دهد گزندی به مردم برسد.

وی اظهار داشت: روحانیت خدمت رسانی به مردم را از افتخارات خود می داند و هیچ گاه خود را از مردم جدا ندانسته و حتی امروز که روز سخت و احتمال انتقال و بیمار شدن طلاب وجود دارد، خطر را به جان خریده اند و در میدان جهاد حاضرند و جانفشانی می کنند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha