پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صفرعلی قهرمانی -  موسسه الحکمه

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب به اسامی چند کتاب و فیلم جذاب برای مطالعه و تماشا در ایام تعطیلات نوروزی در منزل اشاره کرد.

حجت الاسلام علی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تاکید بر لزوم غنیمت شمردن این روزها و شب های در خانه ماندن به منظور مطالعه کتب خوب و تماشای فیلم و سریال های مناسب اظهار داشت: از جمله کتاب های خوب به نظر بنده، رمان "دخیل عشق" نوشته خانم مریم بصیری است که روایتگر داستان پرستاری است که سر و کار با جانبازان دفاع مقدس دارد و به خاطر خدا و برای دین او، حاضر می شود با جانبازی ازدواج کرده و همه عمر خود را به پای او بریزد که به نظر می رسد این روحیه ایثار و از خودگذشتگی نیاز امروز جامعه ماست تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و روحیه جمعی را برای عبور از مشکلات و بحران ها تقویت نماییم.

وی افزود: در راستای ترویج سبک زندگی دینی، پیشنهاد می کنم کتاب" فاطمه علی است" شامل داستان های کوتاهی از سبک زنگی حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین علی(ع) را مخاطبان عزیز مطالعه کنند که به قلم بنده از سوی نشر جمکران چاپ شده است.

وی اضافه کرد: کتاب "فرار از شب" و "تفنگمو زمین نذار"، " نامه آخر" و همچنین کتاب خواندنی" نخل و نارنج" نوشته وحید یامین پور از دیگر پیشنهادهای بنده برای مطالعه در این ایام است.

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای بیان داشت: از دیگر آثاری که به نظرم خیلی خوب است اعضای خانواده به صورت جمعی و مشارکتی آن را بخوانند، کتاب "من خانواده ام را دوست دارم" است که به همت نشر مسجد مقدس جمکران چاپ شده و برای همه اعضای خانواده به خصوص کودکان کتاب مفیدی است.

وی گفت: در بخش فیلم ها، با توجه به حوزه کاری بنده، تاکید می کنم که حتماً این فیلم ها با نگاه و رویکرد انتقادی مشاهده شود که از آن جمله سلسله فیلم های مردان ایکس است که رویکرد آخرالزمانی دارد و نیز فیلم سینمایی " انتقام جویان؛ جنگ ابدیت" که در عین جذابیت بصری و سینمایی واجد پیام های خاصی است که باید با آگاهی این گونه فیلم ها را تماشا کرد.

حجت الاسلام قهرمانی در خاتمه ابراز داشت: واقعیت آن است که غرب و آمریکا برخلاف ما در زمینه فیلم های آخرالزمانی خیلی جدی کار می کند و آثار متنوع و جذابی می سازد تا در کنار بحث سرگرمی مردم، افکار و ذهنیت آن ها را بر اساس قرائت خاص خود از دنیا و مباحث منجی آخرالزمانی شکل دهد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha