سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز خطاب به پزشکان و پرستاران گفت: به حمایت خدای متعال و به همیاری و همکاری مجموعه درمانی غیر از وزارت بهداشت مانند نیروهای مسلح و به همه مردم و ملت ایران دلگرم باشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر امروز در دیدار جمعی از اعضای کادر درمان و پرستاران بیمارستان های حضرت علی اصغر(ع) و شهید چمران شیراز به عنوان دو مرکز درمانی میزبان بیماران کرونایی، ضمن تبریک به مناسبت سال نو و مبعث پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: این جلسه نمادی است از تشکر همه مردم شهر شیراز و بلکه کشورمان نسبت به زحماتی که شما عزیزان و بزرگواران می کشید.

وی با بیان اینکه تعبیر خط اول مبارزه با کرونا که امروز متداول شده، نشانگر این است که امروز مردم شما را مثل رزمندگان سال های دفاع مقدس در قلب خود دوست دارند و برای شما دعا می کنند و از شما حمایت می کنند، اضافه کرد: مسلما حمایت مردم از شما یک جلوه نمادین داشت که این جلسه از این جهت شکل گرفت وگرنه دعاها و ابراز علاقه ها به شما پرستاران و کادر درمانی، شبانه روزی است و همه متشکر و قدردان زحمات شما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: در طول هفته های گذشته و از زمانی که معلوم شد این بیماری یک مسئله جهانی است و نگاه اینکه فلان کشور یا فلان شهر درگیر شده است، کنار رفت؛ بحث هایی در حوزه های سیاسی و اجتماعی دنیا از سوی برخی صاحب نظران مطرح شده است که کرونا می تواند آغازی بر چیدمان جدید جهان باشد و جهان قدرت تمدن های مختلف را در مواجهه با این ویروس محک خواهد زد.

وی عنوان کرد: ایران که امروز پرچمدار تمدن اسلامی است و در حال تحریم های همه جانبه با این مسئله مواجه شد، وضعیتش قابل قیاس با چین یا اروپا در مواجهه با این بحران نبود، امروز ماه اول این قضیه گذشته است، رسانه ها و فضای مجازی را یاد دارید که در روزهای اول چگونه فضاسازی می کردند که ایران کارش تمام است؟

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: امیدواریم این ویروس که نمی دانیم ساخته دست بشر (آمریکا) و یا یک امر طبیعی است، خیلی زودتر از پیش بینی ها مهار شود و از بین برود و داروی درمان آن نیز کشف شود، اما در ادامه خواهیم دید کدام تمدن، بهتر می تواند در مواجهه با چنین بحران هایی عمل کند.

وی ادامه داد: پزشکیان و پرستاران در این عرصه خیلی زحمت و سختی می کشند و مظلومیتی که امروز شما دارید را در سال های اول جنگ تحمیلی، تحمل کرده ایم، در آن سال ها هم وضعیت سختی داشتیم، اما پایانش مشخص شد که ایرانی ها به برکت اسلام می توانند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان کرد: موضوع این نیست که در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) فقط عده ای که درگیر بیماری کووید ۱۹ هستند را درمان می کنید، بلکه بحث این است که شما به جهان اثبات می کنید در اوج تحریم های ظالمانه ای که همه با هم یکی شده اند که ما را درگیر کنند و حتی کشور خبیثی مثل انگلیس، ماسک های بهداشتی که وجه آن را دریافت کرده به بهانه تحریم به ایران نمی دهد باز ما و ریشه های عمیق تمدنی ایرانی ها به ما قدرت می دهد که بایستیم و مبارزه کنیم و ان‌شاءالله سربلند از این میدان هم بیرون آییم.

وی ادامه داد: شما امروز اثبات قدرتمندی تمدن اسلامی و ایرانی را نشان می دهید، به این مسئله افتخار کنید و این از زیبایی های کار است که در میدان جنگ نظامی این کار شکل نمی گیرد، بلکه در میدان جنگ علمی و به صورت فناورانه میدان داری می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: اینکه رسما مراجع دینی اعلام کردند هرچه متخصصان بهداشت و درمان بگویند همه اطاعت می کنیم، این یک قدرتمندی برای تمدن شماست.

وی با بیان اینکه مسأله تقابل دین و علم در اروپا حل نشد تا وقتی کلیسا در گوشه ای نشست و منزوی شد و گفت کاری با حکومت داری ندارم، عنوان کرد: امروز علمای ما رسما می گویند در اسلام جنگ بین علم و دین وجود ندارد و همراهی و همکاری علم و دین را می‌بینیم و این مسأله را تا به این نقطه نمی رسیدیم نمی توانستیم اثبات کنیم، ما اعلام کردیم همان طور که در مسائل شرعی پزشکان از ما نظر می خواهند ما نیز در مسئله مربوط به کرونا از آنها اطاعت می کنیم، این اتفاق بحث تقلید را حل کرد، چون عده ای سوال داشتند که تقلید یعنی چه؟تقلید یعنی اینکه ما در هر موردی به متخصص آن کار مراجعه کنیم.

امام جمعه شیراز مطرح کرد: اسلام به میدان آمده تا به دنیا نشان دهد که روش اصلی زندگی مردم  این گونه باشد که در هر کاری متخصصش باید میدان دار باشد، ان‌شاءالله با همت شما و تلاش هایی که در روزهای آینده کم نیست و حتی ممکن است، اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: به حمایت خدای متعال و به همیاری و همکاری مجموعه درمانی غیر از وزارت بهداشت مثل دوستان نیروهای مسلح و به همه مردم و ملت ایران دلگرم باشید، ان‌شاءالله روز پایان بحران را با یکدیگر جشن خواهیم گرفت و در کنار شما خواهیم بود تا به دنیا اعلام کنیم که روی تمدن اسلامی و ایرانی بد محاسبه کردید و ما قدرتمندتر از این هستیم که شما بخواهید قلم نابودی را بر روی ما بکشید و ان‌شاءالله عزتمند، سربلند و موفق همه این عرصه ها را پشت سر خواهیم گذاشت.

در این دیدار لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابتدا به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و آخرین وضعیت مهار ویروس کرونا در شیراز و استان فارس ارائه داد و در ادامه، طی مراسمی به پرستاران، پزشکان و اعضای کادر درمان این دو بیمارستان که در امر مبارزه و کنترل ویروس کرونا مشغول فعالیت هستند هدایایی از طرف مجمع خیرین سلامت استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اعطا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha