شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی

حوزه/ برای تحقق شعار سال لازم است بخش های صنعتی از حالت دولتی و جناحی خارج و همانند بخش های موفق همچون هوا و فضا، سلولهای بنیادی و دانش هسته ای، کارهای علمی جهادی انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در  گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نام گذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب با عنوان« جهش تولید»، گفت: مطابق سالهای گذشته، امسال نیز شاهد انتخاب شعار سال با عنوان« جهش تولید»، از سوی رهبرمعظم انقلاب بودیم. مسئله ای که در این رابطه لازم است عنوان شود، بحث موانع تولید است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه اظهار داشت:  موانع تولید برطرف شود، ضمن برطرف کردن موانع تولید کسب وکار، محیط کسب و کار متناسب با استعدادهای بومی ارتقاء یابد.

این استاد عالی حوزه  با بیان این که مبارزه با فساد اقتصادی و بهبود سیاست های بانکی با رفع سیستم پولی ربوی می تواند در جهش تولید بسیار مؤثر باشد، اظهار داشت: تبدیل سرمایه های دولتی و خصولتی( خصوصی دولتی) به سرمایه های خصوصی و مردمی با رویکرد علمی جهادی از دیگر فعالیت هایی است که در بحث تولید و رفع موانع تولید لازم است بدان توجه شود.

وی توسعه اقتصاد و فعالیت های دانش محوری در شرکت های دانش بنیان را برای این امر ضروری دانسته و عنوان کرد: برای رسیدن به جهش تولید لازم است ضمن هم افزایی علم و ثروت ، سرمایه گذاری در بخش های آب، کشاورزی و افزایش بهره وری نیز صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که برای تحقق شعار سال لازم است بخش های صنعتی از حالت دولتی و جناحی خارج و همانند بخش های موفق همچون هوا و فضا، سلولهای بنیادی و دانش هسته ای، کارهای علمی جهادی انجام دهند افزود: مسئله ای که در بحث جهش تولید مهم است و نباید از آن غافل کرد، کار آفرینی بخش خصوصی است. این امر می بایست به عنوان امر ضروری مورد لحاظ قرارگیرد تا شاهد سرعت تحقق بیشتری در مسئله «جهش تولید» باشیم.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه با اشاره به رسالت مجلس در تحقق انتخاب شعار سال از سوی امام خامنه ای اظهار داشت: امروز مجلس نقش مهمی در تحقق این موضوع در جامعه دارد و این کار زمانی به سرانجام می رسد که مصالح ملی مذهبی را در نظر گیرد و از رویکردهای جناحی دوری کند.

این استاد عالی حوزه مهمترین عامل در موضوع« جهش تولید» در کشور را، ایجاد زمینه های تولید و هم افزایی، اتحاد و یکپارچگی نمایندگان مجلس دراین مساله بدون پرداختن به حواشی برشمرد.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تحقق شعار سال گفت: حوزه های علمیه نیز می توانند با کاربردی کردن پژوهش و پیگیری و توجه جدی به تولید محتوا و نشر آن در جامعه قدم های جدی تری برای تحقق شعار سال برداشته و به دولت و مجلس کمک کنند والبته تا پژوهشها پروژه محور نشوند کاربردی نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: مسئله ای که نباید از آن غفلت کرد، بکارگیری و فعال کردن مبلغین، ائمه جمعه و جماعت در بحث تحقق شعار سال و تبیین و تحلیل و بررسی علمی با توجه به آموزه های دینی این مسئله در بین مردم است.
313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha