جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خواهران جهادگر

حوزه/ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان قم بابیان این‌که خواهران بسیجی و جهادگر هم پای برادران در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند، گفت: برخی از خانواده‌ها به‌صورت گروهی در حال خدمت‌رسانی به بیماران و کادر درمانی هستند.

مرضیه ابراهیم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در شهر قم اظهار داشت: نیروی‌های مردمی و بسیجی از همان نخستین روزهایی که این بیماری در شهر گسترش یافت وارد عمل شدند به‌طوری‌که خدمات گسترده‌ای را برای بیماران و شهروندان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: خواهران بسیجی از تمامی پایگاه‌های مقاومت  در کنار برادران بسیجی به‌صورت جهادی وارد عمل شده و به یاری بیماران شتافته‌اند.

ابراهیم‌آبادی با اشاره به اقدامات صورت گفته از سوی خواهران بسیجی بیان داشت: بسته‌بندی بسته‌های بهداشتی برای عموم مردم و همچنین افراد نیازمند اولین اقدامی بود که توسط بسیجیان استان انجام شد.

وی ادامه داد: خواهران جهادگر با اعلام نیازی که از سوی مسئولان درمانی استان صورت گرفت وارد بیمارستان‌ها و غسالخانه‌ها شدند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان قم افزود: خواهران جهادگر احکام شرعی را که باید بر فوت‌شدگان این بیماری انجام می‌شد را انجام می‌دهند و علاوه بر این با حضور در بیمارستان‌ها به‌عنوان همراه بیماران کرونایی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: کمک‌رسانی و همراهی با کادر درمانی نیز از سوی این جهادگران صورت می‌گیرد که مورد استقبال کادر درمانی بیمارستان‌ها نیز قرارگرفته است.

ابراهیم‌آبادی توجه و مراقبت از خانواده‌هایی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند را مهم برشمرد و ابراز داشت: در همین راستا برخی از حوزه‌ها و پایگاه‌ها برای خانواده‌هایی که  مادران آن‌ها به این ویروس مبتلا شده است غذای گرم طبخ و درب منازل آن‌ها تحویل می‌دادند.

وی افزود: تهیه میوه‌های بسته‌بندی‌شده برای بیماران و افراد نیازمند ، تهیه آب‌میوه و سوپ برای بیماران و کادر درمانی از دیگر اقدامات جهادگران خواهر در این روزهای سخت است.

ابراهیم‌آبادی به وضعیت اقتصادی کشور در اثر شیوع این بیماری اشاره کرد و گفت: با توجه به رکود اقتصادی که در اثر این بیماری در کشور رخ داد و برخی از خانواده‌ها در تأمین اجازه منازل خودشان در تنگنا بودند به همین علت  برخی از خواهران بسیجی با جمع‌آوری کمک‌های نقدی اجاره منزل این همشهریان را پرداخت کردند.

وی دیگر اقدامات جهادگران را موردتوجه قرارداد و گفت: ذبح گوسفند برای شفای بیماران و توزیع آن بین نیازمندان ، توزیع رایگان دارو در برخی محلات، سرکشی از خانواده‌های داغ‌دیده، برگزاری جشن‌های معنوی در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، خرید لباس برای نیازمندان و ... ازجمله اقداماتی بود که در طی این مدت انجام‌شده است.

ابراهیم‌آبادی بابیان این‌که تمامی خواهران جهادی در همه نقاط استان در این برنامه‌ها مشارکت دارند، تصریح کرد: با توجه به نیاز  مراکز درمانی پذیرش و جذب جهادگران هنوز ادامه دارد.

وی افزود: در بین جهادگران سلامت حتی خانواده‌هایی هستند که به‌صورت گروهی پدر، مادر و فرزند خانواده بیش از 30 روز است که در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha