سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ضدعفونی معابر

حوزه/ همزمان با شیوع کرونا در کشور، طلاب و روحانیون سیستان و بلوچستان برای خدمت رسانی وارد عرصه جهاد سلامت شده و در این رابطه توانسته اند خدمات بسیار شایسته ای در بحث کفن و دفن اموات کرونایی، ضد عفونی معابر، مساجد، حسینیه ها، امکان تجاری و... ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سیستان و بلوچستان، با اشاره به خدمات اجتماعی طلاب و روحانیون در عرصه جهاد سلامت گفت: همزمان با شیوع کرونا در کشور، طلاب و روحانیون سیستان و بلوچستان برای خدمت رسانی وارد عرصه جهاد سلامت شده و در این رابطه توانسته اند خدمات بسیار شایسته ای در بحث ضد عفونی معابر، مساجد، حسینیه ها، امکان تجاری و... ارائه دهند.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون این فعالیت جهادی در طی۲۰ شب و با مشارکت ۱۰۰ نفر از طلاب و روحانیون صورت گرفته و همین مسئله علاوه بر استقبال مردم، سبب دلگرم شدن آنها به حوزه و روحانیت هم شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت جهادی طلاب این استان، تغسیل و کفن و دفن بیماران کرونایی براساس پروتکل های وزارت بهداشت بوده تا جلوی هر گونه انتقال ویروس نیز گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در ادامه افزود: با شیوع کرونا، مدراس علمیه تعطیل وتصمیم گرفته شد صوت دروس در فضای مجازی با مشارکت ۸۰۰ طلبه از سطوح ۱ تا ۳ و ۶۰ استاد بارگذاری شود.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان افزود: در این رابطه مقرر شد به دلیل نبود امکانات در بحث نرم افزاری و سخت افزاری برای سایر طلاب، طرح دوره مطالعاتی با توجه به موضوعات کتابهای شهید مطهری، ادبیات عرب، اصول فقه و... ارائه شود.

وی با بیان این که حوزه علمیه این استان از مباحث اخلاقی، تهذیبی و تبلیغی غافل نبوده، اظهار کرد: یکی از فعالیت های اساتید و مدیران مدارس علمیه  بارگذاری مباحث اخلاقی از سیره بزرگان دین و علما و  و ارائه مباحث اخلاقی در ابتدای هر درسی است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha