پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
image-20200323140919-1.png

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمدی با تاکید بر این که جهش تولید نیاز به نظریه ندارد، بلکه کار جهادی در عرصه تولید می خواهد، گفت: برای تحقق شعار «جهش تولید»، لازم است قدم های قوی تر، جدی تر و راسخ تری در بحث تولید برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نام گذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب با عنوان «جهش تولید»، گفت: شعار «جهش تولید»، موضوع مهمی در این شرایط سخت و دشوار برای کشور است، چرا که با تحقق این شعار، کشور در شرایط بسیار خوبی از نظر تولید، اشتغال، اقتصاد و عدم وابستگی به بیگانگان و بی اثر ماندن تحریم ها قرار خواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این رابطه حوزه های علمیه هم وظایفی دارند و از جمله این وظایف تبیین این مسأله در بین مردم است. معتقدیم تا این شعار عملیاتی نشود، کشور به رونق و رشد نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی  با تاکید بر این که جهش تولید نیاز به نظریه ندارد، بلکه کار جهادی در عرصه تولید می خواهد، گفت: برای تحقق شعار «جهش تولید»، لازم است قدم های قوی تر، جدی تر و راسخ تری در بحث تولید برداشته شود.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری افزود: «جهش تولید» اگر محقق شود، شاهد استقلال و خود کفایی کشور خواهیم شد. تولید ماسک که این روزها کشور در بحث کرونا با آن درگیر است، یکی از آن موارد است. در این قضیه حتی حوزه هم به میدان آمده و بعضی از مدراس علمیه اقدام به تولید ماسک کرده اند و این همان عزت و استقلال و نهایتا جهش تولید است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی افزود: مبلغان طرح هجرتی که در استان مشغول فعالیت هستند، توانسته اند کارهای بسیار فاخری در بحث تولید و اشتغال داشته باشند. به طور نمونه توانسته اند ظرفیت های روستاها را شناسایی و زمینه تولید و اشتغال مردم را فراهم کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام . الاعمال بالنیات . خدمت آقای خودم حاج آقا سید بزرگوار احمدی . اتفاقا هر عملی از یک نیت سر چشمه می گیرد . به عبارت دیگر تا نظریه روشن و بی عیب و نقصی نباشد هیچ عملی درست به نتیجه نمی رسد . مشکل اینجاست که در باب اقتصاد خواص و عوام الناس آنچنان شیفته نظریات غربی هستند که به درستی و نا درستی آن فکر نمی کنند . و کفران نعمت را به آنجا رسانده اند که توجهی به نظریات اقتصادی اسلام ندارند . نوابغی همچون شهیدان امام موسی صدر و محمد باقر صدر و شهید بهشتی با سعی و خون دل بسیار این نظریات را تدوین و عرضه کرده اند ولی توجهی به آن نشده و جالب اینجاست که گره کار جز با عمل به این نظریات باز نخواهد شد . والسلام .
  • تت IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    تت
  • عبدالله IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام . سید جان . الاعمال بالنیات . چگونه می توان بدون یک راهکار (نظریه اقتصادی ) درست به نتیجه مطلوب رسید؟ اتفاقا مشکل نداشتن یک نظریه درست و منطقی است . تا وقتی خواص سنگ نظریات اقتصادی غربی و شرقی را به سینه می زنند و عوام الناس هم چشم امید به آنان دوخته اند فرجی حاصل نخواهد شد . مگر اسلام نظریات اقتصادی ندارد ؟ نظریات اقتصادی اسلام کاملا بی عیب و نقص است . ولی شرط اول این است که آنها را مطالعه و به صورت استدلالی قبول کنیم .والسلام .
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام .انتظار می رود که برادران اهل علم حوزوی با اندیشه ای عمیق و نگاهی دقیق به مسئله اقتصاد بپردازند .شما برادران حوزوی هنوز اقتصاد اسلام را باور ندارید یا به عبارت دیگر نان امام زمان (ع) را می خورید ولی مجذوب نظریات اقتصادی غرب و شرق بوده و یا لا اقل در مقابل آن سکوت کرده اید .در حالی که شهدای گرانقدری جان بر سر تبیین وعرضه نظریات اقتصاد اسلام نهادند .شهید محمد باقر صدر (اقتصادنا) اقتصاد اسلام را با ادله آیات و حدیث بیان و تشریح فرمود . شهید بهشتی (مالکیت در اسلام ) آنرا با دلایل عقلی اثبات فرمود . و شهید مطهری مشغول جمع آوری نظریات اجمالی در اقتصاد اسلامی بود که به شهادت رسید . و امام موسی صدر ( رهیافتهای اقتصاد اسلامی ) در پی پایه ریزی و پیاده کردن عملی اقتصاد اسلامی و بیان آن در مجامع لبنان بود که ربوده شد . حال از شما می پرسم که شما کجای کارید ؟ آیا فکر نمی کنید که سالهاست سید علی خامنه ای را تنها گذاشته اید. او که سالهاست در مورد اقتصاد تاکید دارد و شما به دنبال بحث های دیگری هستید .