شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر هوایی از وضعیت سیلاب خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام پشم فروش با بیان اینکه سیل بندهای خوزستان وضعیت مناسبی ندارند، بر لزوم رسیدگی فوری به مناطق روستایی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، مسئول قرارگاه حوزوی مقابله با حوادث غیر مترقبه استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به وضعیت سیل بندهای خوزستان، اظهارداشت: پس از بازدیدهای میدانی از سیل بندهای شهرستان هویزه، بامدژ، الهایی و شعیبیه شوشتر و عدم زیرسازی‌های مناسب سیل بندها، احتمال می‌دهیم که هفته آینده با مشکل جدی در این خصوص مواجه شویم.

وی تصریح کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، هفته آینده سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود که حجم بارندگی بسزایی خواهد داشت و به احتمال زیاد، سیل‌بندهای فعلی مناطق روستایی شکسته شوند.

حجت‌الاسلام پشم فروش ادامه داد: هم‌اکنون سطح آب رودخانه‌ها افزایش پیداکرده و مناطق بسیاری در معرض خطر هستند، به همین دلیل لازم است سیل بندهای مناطقی که اوایل سال گذشته زیر آب رفتند، تقویت شوند.

مسئول قرارگاه حوزوی مقابله با حوادث غیرمترقبه استان خوزستان، نسبت به وضعیت موجود هشدار داد و بیان کرد: چندین هفته است که گروه‌های جهادی به‌ویژه شخص حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نسبت به مناطق بحرانی و وضعیت سیل بندها هشدار داده‌اند، اما متأسفانه آن‌طور که لازم است، اقدام قابل‌توجهی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که «در صورت سیل احتمالی، شدت آسیب چه میزان است!؟» گفت: در صورت وقوع سیل، این بار پیش‌بینی می‌شود که فقط مزارع و زمین‌های زراعی به زیر آب رود.

حجت‌الاسلام پشم فروش تصریح کرد: هم‌اکنون در شرایط خاص و ویژه‌ای به سر می‌بریم و اگر خدایی ناکرده روستاها به زیر آب بروند، به‌طور همزمان شاهد دو بحران سنگین خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر سیل وارد شهر و روستاها شود، چطور می‌خواهیم در عین بحران ویروس کرونا، گروه‌گروه جوانان را برای کمک‌رسانی به روستاها اعزام کنیم!؟ همین‌الان وضعیت بهداشتی مناطق محروم در حالت قرمز است، هیچ‌گونه امکانات بهداشتی نه در مناطق محروم وجود دارد و نه مردم آنجا رعایت می‌کنند، چراکه برای این چیزها اصلاً آموزش ندیده‌اند.

مسئول قرارگاه حوزوی مقابله با حوادث غیرمترقبه استان خوزستان در پایان اظهاررداشت: امیدواریم پیش‌بینی سازمان هواشناسی اشتباه باشد، یا حداقل شدت بارش‌های احتمالی به آن میزان سنگین نباشد، چرا که اگر آن حجم از سیلاب وارد خوزستان شود، با رویدادی مواجه خواهیم شد که تبعاتش با وجود ویروس کرونا، نه مثل سال گذشته، که به مراتب بیشتر و خطرناک‌تر خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha