جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اوّلین همایش گروه های تبلیغ نوین و سنتی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امروز زمان بهره جویی از بحران نیست، بلکه باید همه سیاست ها و راهبردها را متوجّه حل بحران سازیم و یکپارچه و متفق‌القول برای مقابله با کرونا در یک جبهه واحد بجنگیم.

حجت الاسلام محمد قطبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون چگونگی عملکرد در مقابل بحران کرونایی در کشور، اظهار کرد:  اساساً برای اقدامات بزرگ و حل مشکلات عمیق باید با سیاست و راهبردهای دقیق حرکت کرد.

وی بیان کرد: مشکلاتی همچون بحران کرونا که چالش جهانی به وجود آورده و برخی ساختارهای اقتصادی و حتی سیاسی را در معرض دگرگونی قرار داده است، برای برون رفت از آن باید به سیاستگذاری و تعیین راهبردهای اساسی پرداخت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: به طور معمول حکومت ها در شرایط بحرانی دو گونه سیاست و راهبرد را دنبال می‌کنند: یک نوع سیاستگذاری و تعیین راهبرد برای برون رفت از بحران و حل چالش و یک نوع هم سیاستگذاری بهره‌جویانه از بحران به نفع اهداف خارج از بحران است.

وی ادامه داد: در نوع اول یعنی سیاست های حل بحران، نقطه عطف توجّه اصل بحران است و کوشیده می شود برای آن دقیق ترین و مؤثرترین راهبردها تعیین شود، به طور مثال در خروج از چالش کرونا تلاش می‌شود با تقویت سیستم های بهداشت و درمان و اقناع جامعه مشکل را حل کنند. در نوع دوم یعنی سیاست های بهره جویانه از بحران ممکن است موضوع را جابجا کنند و بحران را به مثابه فرصت برای دستیابی به هدف های دیگر بدانند.

قطبی افزود: به نظر می‌رسد نظام‌های سلطه به طور معمول سیاست‌ها و راهبردهایشان از این دست است و با پیدایش یک بحران به جای حل آن می کوشند با فرصت سازی از بحران به وجود آمده، آرمان های پیشین خود را دنبال کرده و به آنها بپردازند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان داشت: متأسفانه این نگاه بداخلاقانه گاهی در لا به لای نقدها و اظهارنظرهای برخی سیاستمداران در کشور ما هم پیدا می شود و به جای تعیین و التزام به یک راهبرد محوری و اصلی در حل بحران، گاه به دنبال اثبات ناکارآمدی و متوجّه ساختن ضعف به دولت، رسانه ملی و یا نهادها و صنوف دیگر هستند.

وی در پایان ابراز داشت: امروز زمان بهره جویی از بحران نیست، بلکه باید همه سیاست ها و راهبردها را متوجّه حل بحران سازیم و یکپارچه و متفق‌القول برای مقابله با کرونا در یک جبهه واحد بجنگیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha