شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام زین العابدینی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از توزیع بیش از ۱۰ هزار سبد کالا و اقلام بهداشتی به ارزش ریالی یک‌ میلیارد تومان بین نیازمندان و بیماران خبر داد.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با تبریک سال نو، به اقدامات اداره اوقاف استان همدان در مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: از روزهای اول شیوع این ویروس منحوس در استان همدان، اداره اوقاف همدان اقدام به توزیع اقلام بهداشتی و سبد کالا در بین نیازمندان کرده است.

وی افزود: توزیع بیش از ۱۰ هزار سبد کالا و اقلام بهداشتی به ارزش ریالی یک‌ میلیارد تومان بین نیازمندان و بیماران از جمله این اقدامات بوده است که از موقوفه مرحوم بهاءالملک در همدان، مرحوم سیف‌الدوله در ملایر و مرحوم امیرنظام در کبودرآهنگ پرداخت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه نیات موقوفات این خیرین، تهیه دارو، درمان و کمک به نیازمندان می‌باشد، ابراز داشت: همچنین مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز جهت کمک به کادر درمان در شهرستان‌های ملایر و کبودرآهنگ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این اداره تابع تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: بنابر تصمیم اتخاذ شده، امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهند بود؛ ضمن اینکه  از زمان شروع انتشار این ویروس، لغو برنامه‌ها و تجمعات در بقاع متبرکه از جمله مراسمات آغاز سال نو و برنامه آرامش بهاری، مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام زین العابدینی یادآور شد: پس از به وجود آمدن شرایط فعلی و نیاز مبرم جامعه به اقلام بهداشتی، اداره اوقاف همدان با اخذ مجوز از سازمان اوقاف در راستای نیت واقف، کمک‌های بهداشتی خود را به مراکز بهداشتی و درمانی استان ارائه کرده است، که از جمله این موارد می‌توان به توزیع ۴ هزار ماسک در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر اشاره کرد.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه با همراهی همه مردم، به زودی این بیماری از کشور رخت ببندد، تصریح کرد: امروز زمان مناسبی برای ترویح سنت حسنه‌ «وقف» در جامعه و در میان مردم است، که نیازمند همراهی رسانه‌ها در این امر هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha