شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی، با اشاره به وظایف مردم و مسئولان در راستای تحقق شعار «جهش تولید» گفت: مردم با خرید کالا های ایرانی می توانند مشوق خوبی برای تولیدکنندگان کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسمی در رادیو گفت‌وگو، با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با هوشمندی تمام این نام را برای سال ۱۳۹۹ انتخاب کردند، ایشان مهمترین مشکل کشور را مسائل اقتصادی ارزیابی کردند و راه حل مشکلات اقتصادی را در گرو جهش تولید عنوان کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در سال های گذشته نیز مقام معظم رهبری در راستای تبیین نیازهای کشور بر روی موضوع «اقتصاد مقاومتی» و «رونق تولید» تاکید داشتند، تصریح کرد: برای تحقق جهش تولید ضروری است که مردم و مسئولان دست به دست هم بدهند و هرکس وظیفه خود در این زمینه را به نحو مناسب انجام دهد.

وی با درخواست از مردم مبنی بر اینکه سرمایه‌های خود را به امر تولید و ایجاد اشتغال اختصاص دهند، گفت: مردم با استفاده از کالای ایرانی و خودداری از خرید کالاهای خارجی و قاچاق می‌توانند به رونق تولید در کشور کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی همچنین به وظیفه مسئولان در زمینه تولید اشاره کرد و افزود: باید قوانین دست و پاگیری که در این زمینه وجود دارد رفع شود و مسئولان نظامی و انتظامی نیز به صورت جدی تری از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنند، کالاهایی که باعث خروج ارز از کشور و ضربه زدن به تولید کالای ایرانی می شود.

وی با اشاره به اهمیت اختصاص دادن مشوق‌هایی برای تولید کنندگان، ادامه داد: ضروری است که وام هایی برای بنگاه های زودبازده اقتصادی در نظر گرفته شود و از ایده‌ها و ابتکارات جوانان در راستای تولید و ایجاد اشتغال حمایت شود، در حال حاضر در پارک های علم و فناوری جوانان بااستعدادی مشغول به کار هستند و باید با ایده ها و ابتکارات آنها به صورت جدی تر برخورد شود.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان صحبت های خود تأکید کرد: افزایش تولید، باعث ایجاد اشتغال در کشور می‌شود، این خود می‌تواند زمینه‌ساز حل بخشی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha