چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مرکز نیکوکاری بُشری

حوزه/ مدیر هیئت عامل مرکز نیکوکاری بُشری به جزئیاتی از طرح ابتکاری جمعی از طلاب در راستای حمایت از خانواده های محروم و بی بضاعت و تلاش در راستای توانمندسازی آنان اشاره کرد.

حجت الاسلام محمد دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که فعالیت های این مرکز با مجوز و نظارت کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می شود، اظهار داشت: در حال حاضر گرچه عمده فعالیت های ما متمرکز در استان قم است اما برخی از پرونده های حمایتی از دیگر شهرها و استان ها نیز داشته ایم.

وی افزود: در طرح توانمندسازی خانواده های محروم که ایده و اجرای آن به همت برخی از طلاب و روحانیون دغدغه مند در حال اجراست، خانواده های نیازمند که دارای مشکلات عدیده ای هستند و حتی با کمک های موردی باز هم زندگی آنها به حالت طبیعی باز نمی گردد، شناسایی شده و برایشان تشکیل پرونده می شود و با مجموعه اقدامات و حمایت ها، به مرحله ای می رسند که به طور نسبی از آنها رفع مشکل شده و به زندگی شان روال طبیعی خود را پیدا می کند.

وی با بیان این که فعالیت های این مرکز و با محوریت طلبه ها علاوه بر خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی، جنبه فرهنگی و تبلیغی نیز دارد، گفت: طلاب مجموعه ما، خانواده هایی که می توانند با کمک هایی از حیث اقتصادی رشد و ارتقا پیدا کرده و از محرومیت خارج شوند را شناسایی کرده و بر اساس مشکلات و نیازمندی های خانواده در پروسه زمانی ۶ ماهه تا ۱۵ ماهه به حل مشکلات آن ها از جمله بحث حل مشکل درمان بیماری ها، اقساط و ناتوانی در پرداخت آن ها، بیمه و شغل و ... می پردازند.

مدیر هیئت عامل مرکز نیکوکاری بُشری یادآور شد: سرپرست خانوارهایی که به دلایلی شغل ندارند، بسته به توانمندی خانواده و شرایط آن ها، مشاغلی برایشان معرفی می شود و یا این که اگر در خانه محصولاتی تولید می کنند، زمینه فروش و درآمدزایی برای آن ها فراهم می گردد تا به این وسیله خانواده بتواند روی پای خود ایستاده و از حیث اقتصادی خودکفا شود.

وی با بیان این که کلیه فعالیت های این مرکز، به شکل مردمی و با هدایا و صدقات مردم اداره می شود، گفت: البته با چند نهاد مهم مثل آستان قدس رضوی و نیز چند خیریه نیز تعامل و مشارکت داریم و همه همت ما بر آن است که پس از چند ماه اعطای کمک هزینه و یا بسته های معیشتی به شکل ماهانه، خانواده های محروم و نیازمند به مرز خودکفایی و توانمندی لازم برسند.

حجت الاسلام دهقانی همچنین با اشاره به این که با توجه به محدودیت هایی که داریم، هر شش ماه به طور متوسط بین ده تا ۱۵ خانوار را پذیرش کرده و برایشان پرونده حمایتی تشکیل می دهیم، افزود: ما به عنوان مثال مواردی داشته ایم که پدر خانواده خودش معلولیت جسمی شدیدی داشته و در عین حال چند فرزند او نیز معلول بوده اند که برای این پدر شغلی پیدا کرده و فرزندان معلولش را نیز تحت حمایت بهزیستی قرار دادیم و حتی برای یکی از فرزندان معلول وی، برنامه گفتاردرمانی به شکل کاملاً رایگان ترتیب دادیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha