سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 892670
۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
حجت الاسلام نورالله قدرتی

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان قزوین از اجرای طرح «طلایه داران صلح و سازش» در قزوین به صورت آزمایشی به مدت چهار ماه در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین، پیش از ظهر امروز در جلسه طرح طلایه داران صلح و سازش با دادستان مرکز و معاونین دادگستری کل استان، گفت: طرح طلایه داران صلح و سازش برای ریاست قوه قضائیه ارسال و مورد موافقت ایشان قرار گرفت تا به صورت آزمایشی به مدت چهار ماه اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: اجرای آزمایشی این طرح یک افتخار بزرگ برای استان است و امیدواریم با تدبیر مسئولان و مدیران نتیجه بخش باشد تا بتوان آن را در سطح کشور نیز اجرا کرد؛ چنانچه این طرح به خوبی اجرا شود یک انقلاب بزرگ در کاهش ورودی به دستگاه قضائی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: قرار است این طرح در تمام نهادهای عمومی و دولتی به طور گسترده اجرا شود و افراد متخصص و معتمد از بخش‌های مختلف عهده دار اجرای این طرح باشند و حل اختلافات کوچک صنوف و بخش های مختلف به خود مردم سپرده شود.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: در این طرح با تشکیل گروه‌های پنج نفره همیاران صلح و سازش در ادارات، نهادها، اصناف و مساجد تلاش می‌کنند هر اختلافی را براساس موضوع به شورای همان نهاد ارجاع داده شود تا موضوع با ریش سفیدی و رویکرد سازش به صلح منجر شود.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم تا با اجرای این طرح بخش زیادی از مشکلات برداشته شود و دیگر نیازی به تأمین نیروی انسانی، مکان و امکانات نباشد و از ظرفیت‌های نهادها و ادارات برای رفع اختلاف استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اجرای این طرح را در کاهش مشکلات حقوقی مردم و جلب رضایت ارباب رجوع بسیار مؤثر دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha