جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب جهادگر

حوزه/طلاب جهادگر این روزها در نقاهتگاه یاوران مهدی حضور فعالی دارند و خدمات گسترده را به بیماران ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در هفته ها و روزهای اخیر مقابله با بیماری کرونا به این هدف مشترک در بین تمامی دستگاه های دولتی و مردمی تبدیل شده است.

هر دستگاه و سازمانی بر اساس تصمیماتی که در ستاد مبارزه با کرونا در سطح ملی و استان گرفته می‌شود، وارد عمل شده و اقدام به خدمت‌رسانی به مردم و بیماران می کند.

در این میان سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم بر اساس نیاز استان و خواست ستاد مبارزه با کرونا در استان وارد عمل شده و اقدامات بسیار گسترده ای را برای مبارزه و ریشه کنی این بیماری در دستور کار خود قرار داده است.

ایجاد نقاهتگاه یاوران مهدی (عج) یکی از این اقداماتی که بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا بر عهده‌ای سپاه قم گذاشته شده است.

امروز فرصتی دست داد تا تعدادی از خبرنگاران استان از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی کادر درمانی و نیروهای جهادگر در این مرکز باشند.

به هر حال حضور پزشکان و پرستاران در کنار بیماران بسیار حیاتی است اما در این میان حضور نیروهای داوطلب جهادی که بیشتر آن‌ها را طلاب و روحانیون تشکیل می‌دهند حال و هوای خاصی به این مرکز داده است.

افزایش روحیه بیماران، برگزاری کلاس های قرآن و ادعیه در کنار ده ها خدمت دیگر امروز توسط طلاب و روحانیون در این مرکز انجام می‌شود که نشان دهنده اوج ایثار و فداکاری آن‌ها است.

مدیر نقاهتگاه یاوران مهدی: حضور داوطلبانه و فعال طلاب جهادگر در نقاهتگاه یاوران مهدی

ابوالفضل قدیری مدیر نقاهتگاه یاوران مهدی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: این مرکز با نظر ستاد مبارزه با کرونا بر عهده‌ای سپاه قم گذاشته شد و رسماً از روز 17 اسفندماه کار خود را شروع کرد.

وی ادامه داد: بیمارانی که مبتلابه کرونا بوده و از مراکز درمانی مرخص می‌شوند، بر اساس تشخیصی که در این مراکز صورت می‌گیرد به این نقاهتگاه منتقل می‌شوند و به‌صورت میانگین دو هفته در این مرکز حضور پیدا می‌کنند.

قدیری تأکید کرد: در این مرکز 50 نفر به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند که عمده‌ای آن‌ها را طلبه‌های جهادی و بسیجیان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: 35 نفر از طلاب و بسیجیان به مدت 4 شبانه‌روز در این مرکز حضور دارند و اقدام به خدمت‌رسانی می‌کنند و بعد از 4 روز گروه دیگری از طلاب جایگزین می‌شوند.

قدیری به اجرای برنامه‌های فرهنگی از سوی طلاب در این مرکز اشاره کرد و بیان داشت: قرائت قرآن کریم، برگزاری مسابقات فرهنگی، ادعیه خوانی و موضوعاتی از این قبیل همه‌روزه به جهت بالا بردن روحیه بیماران توسط روحانیون و فعالان فرهنگی انجام می‌شود که با استقبال خوبی نیز همراه بوده و در برخی زمان‌ها با اهدای جوایز نیز همراه می‌باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که افرادی که به این مرکز معرفی می‌شوند، پذیرش می‌شوند، بیان داشت: در برخی موارد بیمارانی هم بودند که شرایط حضور در این مرکز را نداشتند و نیازمند تزریقات و مراقبت‌های ویژه‌تر بودند که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بازگردانده می‌شوند.

مدیر نقاهتگاه یاوران مهدی تصریح کرد: طی توافقی که شده افرادی به نقاهتگاه منتقل شوند که نیاز به تزریقات و.. نداشته باشند چون انتظارات از نقاهتگاه به این شکل است که یک دوره‌ای گذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: نقاهتگاه آخرین حلقه مبارزه با کرونا در استان است و تا زمانی که نیاز باشد و مسئولان تشخیص بدهند فعال خواهد بود هرچند که نقاهتگاه قطعاً تا پایان کامل بیماری در استان به کار خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha