پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یمن1

حوزه/ شادی الحسنی کارشناس یمنی گفت: اقدامات پیشگیرانه مختلفی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده که از جمله آن بستن مرزهای زمینی یمن به مدت ۱۵ روز و ضد عفونی کردن شهرها، تعطیلی ۸۰ درصد کارکنان دولت و آماده کردن ۳۳۳ گروه اورژانس را شامل می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در پنجمین سالروز تجاوز حمله عربستان سعودی و ائتلاف متجاوز آنها به یمن، در حالی مردم این کشور با درد و رنج بسیاری دست و پنجه نرم می کنند که محاصره و نبود تجهیزات پزشکی و بمباران غیر نظامیان بخشی از این مصائب ملت یمن است.

در حال حاضر ملت یمن با توطئه دشمنان خود در آستانه خطر شیوع ویروس کرونا در یمن قرار گرفتند.

وزارت بهداشت یمن کشورهای متجاوز و دولت منصور هادی را متهم کرد که آنها به دنبال وارد کردن این ویروس به یمن هستند این وزارتخانه، کشورهای متجاوز را مسئول اوضاع دشواری دانست که بخش بهداشت و سلامت یمن در آن قرار دارد. این موضوع باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره دشوار بودن مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا در یمن شده است.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با شادی الحسنی کارشناس یمنی به گفت و گو پرداخته است.

شادی الحسنی کارشناس یمنی در گفت و گو با خبرنگار سرویس بین الملل حوزه با اشاره به احتمال خطر شیوع کرونا در کشورهای مختلف از جمله یمن گفت: امکان ورود ویروس کرونا به یمن مثل بقیه کشورهای همسایه ما وجود دارد و احتمال زیادی دارد که این ویروس به یمن وارد شود.

وی ادامه داد:  به اعتقاد من این ویروس می تواند نوعی از حمله بیولوژیکی محسوب شود  و اگر خوب توجه و تمرکز کنیم، می بینیم  در کشورهایی که با سیاست استعماری آمریکا مخالف بودند بسیار شیوع پیدا کرده است.

کارشناس یمنی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در آخرین سخنان خود فرمودند؛ امکان حمله بیولوژیک به وسیله این ویروس وجود دارد و البته یمن جزء کشورهایی است که شیطان بزرگ آمریکا را  دشمن خود می داند.

الحسنی با تاکید بر شرایط خاص یمن گفت: در شرایط کنونی یمن وضعیت خاصی دارد و آمریکا دشمن اصلی یمن در کنار عربستان سعودی سعی کرده و می کند تا این ویروس را به یمن وارد کنند.

اقدامات پیدا و پنهان عربستان برای ورود کرونا به یمن

وی ادامه داد: عربستان تاکنون اقدامات زیادی را انجام داده تا این ویروس را در یمن شیوع دهد. مثلا بعد از مدت طولانی و به طور  ناگهانی فرودگاه های عدن و سیحون را بازگشایی کرده و اجازه دادند پروازهایی به یمن انجام شود، علاوه بر این اقدامات آشکار سعودی ها و هم پیمانانشان اقدامات پنهانی دیگری انجام می دهند که این ویروس را در یمن شایع کنند تا فاجعه بزرگی در یمن اتفاق بیفتد.

تخریب ۹۸ درصد تجهیزات بیمارستانی به دست ائتلاف سعودی

کارشناس یمنی با اشاره به حملات متجاوزانه سعودی به یمن در طول ۵ سال گفت: همه ما می دانیم و وزیربهداشت یمن نیز اعلام نموده که به خاطر حمله ظالمانه عربستان سعودی و ائتلاف آنها ۹۸ درصد از  تجهیزات بیمارستانی یمن از خدمت رسانی خارج شدند و تجهیزات بیمارستانی دیگر قادر به مقابله با ویروس کرونا نیستند که  اگر خدای ناکرده این ویروس وارد یمن شود فاجعه بزرگی اتفاق می افتد.

آماده باش بیش از ۳۰۰ گروه اورژانسی برای مبارزه با کرونا در یمن

الحسنی با اشاره به اقدامات پیدا و پنهان دشمنان ملت یمن برای به خطر انداختن جان یمنی ها گفت: اقدامات پیشگیرانه مختلفی تاکنون انجام شده که از جمله آن بستن مرزهای زمینی یمن به مدت ۱۵ روز و ضد عفونی کردن شهرها ، تعطیلی ۸۰ درصد کارکنان دولت و آماده کردن ۳۳۳ گروه اورژانسی برای مبارزه با بیماری کرونا را شامل می شود.

وی افزود: همچنین مسئولان یمن تاکنون چند بیمارستان صحرایی را آماده کردند و در حالت آماده باش قرار دادند تا در موقع نیاز از آنها استفاده شود.

کارشناس یمنی در پایان گفت: خداوند را شاکریم که تا این لحظه هیچ موردی از ابتلاء یمنی ها به این بیماری گزارش نشده است و تنها ۱۹ مورد مشکوک داشتیم که خوشبختانه نتایج آزمایش آنها منفی بوده است. امیدواریم در آینده نیز ابتلا به این بیماری  گزارش نشود. همه ما از خداوند می خواهیم ملت و جمهوری اسلامی  ایران نیز در آینده نزدیک از این بیماری رهایی یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha